• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
گفتگوی اختصاصی یاز اکو بامتشاکی پرونده شهرداری

تلاش شهرداری برای محکوم کردن منتقدان حتی به قیمت جریمه ۱۰۰ هزار تومانی / تاوان افشای هدررفت بیت المال در بودجه شهرداری

  • کد خبر : 22859
  • 27 تیر 1400 - 13:37
تلاش شهرداری برای محکوم کردن منتقدان حتی به قیمت جریمه ۱۰۰ هزار تومانی / تاوان افشای هدررفت بیت المال در بودجه شهرداری
یاز اکو- در راستای انجام وظایف خود هنگام بررسی بودجه شهرداری متوجه وجود موارد متعددی شدیم که خلاف منافع شهر تبریز بود و به نوعی باعث هدر رفت بودجه شهر شده بود.

یاز اکو؛ ساناز شهابی- ظاهرا برای شهرداری تبریز محکوم کردن منتقدان مهم تر از پیگیری مشکلات و معضلات شهری است، به طوریکه از هر طریقی که شده باید حکم محکومیت طرف های مقابل را بگیرد، حتی به قیمت یک جریمه ۱۰۰ هزار تومانی!

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، رسول معینی راد، از دی ماه سال ۹۸ به توصیه محمد فرج قلی زاده، عضو شورای شهر تبریز به عنوان کارشناس شورای شهر در کمیسیون فرهنگی معرفی و مشغول فعالیت می شود، اما حین انجام وظیفه خود با یکسری تخلفات مواجه شده و نسبت به بوجه عمرانی تبریز اعتراض می کند و زمانی که صدایش به جایی نمی رسد، پستی با عنوان « شهردار تبریز بین ۷ کلانشهر ایران نالایق ترین است» را در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر می کند. در ادامه چند و چون ماجرا را از زبان خوش می شنویم.
معینی راد در گفتگو با خبرنگار یاز اکو، ورود به مسائل مربوط به شوراها و اعمال تغییرات در صورت لزوم، نظارت میدانی بر اماکن فرهنگی، تاریخی و ورزشی، بررسی هبه ها و مصوبات شورای شهر را از جمله وظایف کارشناس و مشاور کمیسیون فرهنگی عنوان کرد و افزود: در راستای انجام وظایف خود هنگام بررسی بودجه شهرداری متوجه وجود موارد متعددی شدیم که خلاف منافع شهر تبریز بود و به نوعی باعث هدر رفت بودجه شهر شده بود.

ساخت اقامتگاه در خرمشهر، زائرسرا در مشهد، صرف هزینه در روستاهای دوردست استان و هزینه برگزاری کلاسهای قرآنی و مسائل اجتماعی تحت عنوان بودجه عمرانی تبریز

وی اضافه کرد: از جمله این موارد می‌توان به ساخت اقامتگاه در خرمشهر، زائرسرا در مشهد، صرف هزینه در روستاهای دوردست استان و هزینه برگزاری کلاسهای قرآنی و مسائل اجتماعی تحت عنوان بودجه عمرانی تبریز اشاره کرد.
معینی راد با بیان اینکه این امر به نوعی تخلف است، ادامه داد: ما به عنوان کارشناس به این قضیه اعتراض کردیم اما به دلیل محدود بودن میزان تأثیرگذاری این مجموعه، تلاش هایمان بی نتیجه ماند.
وی تاکید کرد: شهرداری موظف است سالانه بودجه مصوب خود را در اختیار مردم قرار داده و روشن سازی کند که چقدر از این بودجه عملیاتی شده و چقدر نشده است، اما شهرداری این جزئیات را هیچ گاه در اختیار افکار عمومی قرار نمی‌دهد، در حالیکه لایحه بودجه کشور با جزئیات در اینترنت وجود دارد و همه افراد می توانند آن را دانلود و بررسی کنند.

بودجه عمرانی تبریز در رتبه آخر کلانشهرهای کشور

معینی راد گفت: طی تحقیقاتی که من انجام دادم متوجه شدم که بودجه عمرانی تبریز بین هفت کلان‌شهر ایران از همه کمتر است و ما از نظر بودجه عمرانی در رده هفتم قرار داریم، بنابراین در پیج شخصی خودم در اینستاگرام مطلبی با عنوان «شهردار تبریز بین ۷ کلانشهر ایران نالایق ترین است» را منتشر کردم، مدتی از نشر این مطلب نگذشته بود که از طرف پلیس فتا با من تماس گرفتند و دوستانه خواهش کردند تا به دلیل شکایت شهرداری این مطلب را از صفحه ام بردارم و من هم قبول کردم.
وی ادامه داد: اما مدتی بعد به خاطر شکایت شهرداری تحت عنوان (توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی) به دادگاه احضار شدم و بعد از بررسی های انجام شده دادگاه بدوی اعلام کرد که بخش مربوط به آمار و ارقام یک بحث تخصصی بین شورای شهر و شهرداری است و ما نمی توانیم به این قضیه ورود کنیم، در نتیجه اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از من سلب شد. همچنین با استناد به ماده ۶۰۸ و ۶۰۹ قانون اساسی کشور چنین اعلام شد که واژه «توهین» به الفاظ رکیک و فحش اطلاق می شود بنابراین در دادگاه بدوی که در اردیبهشت سال جاری برگزار شده بود، از این اتهام هم تبرئه شدم.
معینی راد با اشاره به تلاش شهرداری از هر طریقی برای محکوم کردن خود گفت: اما شهرداری همچنان کوتاه نیامد و دوباره درخواست تجدید نظر کرد. در دادگاه دوم نیز مانند دادگاه بدوی اتهام نشر اکاذیب از من سلب شد اما قاضی پرونده واژه «نالایق ترین» را در حکم توهین دانست و جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای من صادر کرد، در نتیجه با اعلام حکم محکومیت من و الزام به پرداخت جریمه پرونده مختومه اعلام شد. حال نمی دانم تبعات تشکیل پرونده قضایی در آینده برای من خواهد بود، اما مطمئنم همین مورد در جامعه ایرانی بهانه ای مناسب برای محروم کردن از بسیاری از امور در آینده خواهد بود.
وی گفت: من به ‌عنوان دفتریار در دفتر اسناد رسمی مشغول به فعالیت بوده و عضو سازمان نظام مهندسی استان نیز هستم و تنها دلیل ورود به عنوان کارشناس و مشاور در کمیسیون فرهنگی شورای شهر دغدغه هایی است که در رابطه با شهرم دارم وگرنه تنها هزینه ای که ما از شهرداری دریافت می‌کنیم حدود ۶۰۰ الی ۶۵۰ هزار تومان حق جلسه در ماه است که در عمل به دلیل وجود بحث نظارت میدانی، پول بنزین هم نمی شود.

چرا بودجه عمرانی تبریز در جایی غیر از تبریز صرف می شود

معینی راد تصریح کرد: مسئله اصلی من این است که چرا بودجه عمرانی تبریز در جایی غیر از تبریز و در پروژه هایی غیر از پروژه های عمرانی صرف می شود؟!

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});