• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
گفتگوی یاز اکو با تولیدکننده‌ی آرماتورهای صنعتی

نبود ثبات در بازار، صادرات، ضعف در بسته‌بندی از مشکلات تولید آرماتورهای صنعتی است

  • کد خبر : 22960
  • 28 تیر 1400 - 11:30
نبود ثبات در بازار، صادرات، ضعف در بسته‌بندی از مشکلات تولید آرماتورهای صنعتی است
یاز اکو - مهندس محمدتقی ولی‌محمدی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی جامعه شناسی است. وی علاوه بر تحصیلات و تحقیقات، به صورت حرفه‌ای اقدام به تولید آرماتورهای صنعتی در شهرستان گوگان می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، با توجه به اهمیت کارگاه‌های کوچک و زودبازده و اشتغال به صورت دائمی، بر آن شدیم تا سوالاتی در این رسته از صنعت از وی جویا شویم:

– از چه سالی و با چه سرمایه و هزینه‌ای شروع به تولید آرماتورهای صنعتی کردید؟
بنده همراه با برادرم از سال ۱۳۸۳ با مبلغ حدود یک میلیون تومان شروع به فعالیت کردیم. این مبلغ را هم از طریق وام بانکی البته نه برای کار که برای حساب شخصی خودم دریافت کردم.

– طی این مدت با چه مشکلاتی مواجه شده‌اید.
متاسفانه از همان ابتدا ما با مشکلات فراوانی مواجه بودیم. اوایل کار زمانی که بازار کشش بسیار خوبی برای محصول داشت؛ ما با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه بودیم و معمولا از ضایعات کارخانجات پروفیل بود استفاده می‌کردیم. بعد از مدتی رکود بازار در امر مسکن، منجر به افت خرید محصولات ما شد. نبود ثبات در بازار، نبود صادرات، عدم بسته‌بندی و … نیز از مشکلات همیشگی است.

– این صنعت چه میزان سودده است و آیندهی آن را با توجه به شرایط کشور چگونه ارزیابی می‌کنید؟
سود از اول رابطه مستقیم با فروش محصولات دارد. زمانی که بازار رونق بسیار دارد با سود کم هم راضی هستیم ولی برعکس این مورد هم اتفاق می‌افتد. هم اکنون با توجه به رخوت و سستی بازار مصرف لاجرم ما هم مشکل داریم. در مورد آینده با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها نمی‌توان خوشبینانه به این قضیه نگریست ولی در صورت گشایش در امور فوق، می‌توان بازار خوبی را پیش‌بینی کرد.

– سوال علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و فعالیت در این بخش این است که به چه زیرساختارها و سرمایه‌ای نیاز است تا در این حوزه فعالیت کنند؟
برای استارت مجموعه به صورت ابتدایی و حداقلی شما باید فضایی ۳۰۰ متری با زیرساختار برقی و سوختی مناسب داشته باشید. نیاز به فراهم کردن دستگاه‌هایی چون دستگاه‌های کشش کلفتی بار و ریز بار، جرثقیل، دستگاه جوش سر به سر و ادوات لازمه الزامی است. در حدود ۴۰۰ میلیون تومان هم باید سرمایه در گردش داشته باشید تا بتوانید هم در بازار و هم در بین رقیبان کاری به فعالیت خود ادامه دهید.

– آیا نهادهای دولتی و یا خصوص و بانکی در این مورد با شما همکاری کرده و کمک‌های لازم را انجام می‌دهند؟
– نه متاسفانه هیچ حمایتی از دستگاه‌های دولتی و بانکی و خصوصی در این مورد نداشته‌ایم.

– سخن آخر با خوانندگان محترم؟
برای ورود به این عرصه نه تنها نگاه اقتصادی حائز اهمیت است بلکه علاقه به تولید نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. این عرصه فقط تولید سیم مفتول نمی‌باشد شما می‌توانید با افزایش قدرت و توان و نوع دستگاه‌ها اقدام به تولید میخ، تور بافی و … بکنید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});