• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
رئیس جمهور آذربایجان:

اکنون وقت آن است که به صلح فکر کنیم و ورق را برگردانیم

  • کد خبر : 22980
  • 28 تیر 1400 - 12:00
اکنون وقت آن است که به صلح فکر کنیم و ورق را برگردانیم
یاز اکو- اکنون وقت آن است که به صلح فکر کنیم و ورق را برگردانیم.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری ترند این مطلب را الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا بیان نمود.

الهام علی اف افزود: آذربایجان به اشغال طولانی مدت سرزمین هایش توسط ارمنستان پایان داد. ما قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار خروج کامل و بدون قید و شرط نیروهای ارمنی از سرزمین هایمان بود را رعایت کرده و به جنگ پایان دادیم. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که به صلح فکر کرده و ورق را برگردانیم. ما آماده آن هستیم. امروز ،ما در مورد برنامه ها، ابتکارات و رویکردهای خود در مورد وضعیت جدید با آقای میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا بحث و گفتگو کرده ایم.

وی ادامه داد: من فکر می کنم که با نشان دادن حسن نیت و رویکردی کاملاً عملی در مدت زمان نسبتاً کوتاهی، هنوز هم می توانیم بیشتر موضوعات مورد بحث را حل کنیم و زمینه همکاری گسترده منطقه ای را در منطقه فراهم کنیم. اتحادیه اروپا در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و من اطمینان دارم که چنین خواهد شد.

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه گفت: سفر آقای چارلز میشل به سه کشور قفقاز جنوبی نشان دهنده مشارکت و دستور کار اروپا بوده و این رویکرد کاملاً مطابق با برنامه های ما است. ما در خصوص این میاحث نظرات یکسانی داریم و مطمئناً توسعه، آبادانی، اتصال و بازسازی سرزمین های آزاد شده در دستور کار ما خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});