• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق تبریز خبر داد

اعمال خاموشی‌های حداکثر دو ساعته برق تبریز، آذرشهر و اسکو تا روز سه شنبه

  • کد خبر : 23910
  • 04 مرداد 1400 - 12:00
اعمال خاموشی‌های حداکثر دو ساعته برق تبریز، آذرشهر و اسکو تا روز سه شنبه
یاز اکو - معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: خاموشی‌های برق تبریز از روز پنجشنبه شروع شده و حداکثر تا روز سه شنبه برای هر کدام از مشترکان خانگی و تجاری در سطح شهرهای تبریز، آذرشهر و اسکو روزانه دو ساعت خاموشی خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، منوچهر جهان‌بین، در خصوص خاموشی‌های اخیر برق تبریز، اظهار کرد: بار شبکه برق و پیک مصرف در فصل تابستان بیشتر به وضعیت دمایی و مصارف دستگاه‌های سرمایشی وابسته است و با هر درجه افزایش دما،  پیک مصرف در سراسر کشور در مجموع ۱۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا می‌کند. 

وی افزود: در شرایط حاضر با توجه به این‌که در روزهای اخیر افزایش درجه دما در سراسر کشور پیش بینی شده،  در مجموع حدود ۴۰۰۰ مگاوات در کشور کاهش تولید داریم که سهم برق تبریز از این کاهش تولید،  ۲۰۰ مگاوات است.

وی ادامه داد: در این شرایط نیاز است که علی‌رغم همکاری صنایع به خصوص صنایع بزرگ در کاهش بار و کاهش مصرف،  در بخش‌های خانگی و تجاری نیز طبق برنامه‌هایی که در سایت شرکت قبلا اطلاع رسانی شده، خاموشی‌هایی داشته باشیم.

جهان‌بین با اشاره به تداوم خاموشی‌های برق تا روز سه شنبه، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که از روز چهارشنبه به توجه به کاهش دما تا دو هفته آتی، دیگر مشکل تولید برق نخواهیم داشت و ناترازی این حوزه از بین می‌رود. 

وی در خصوص مشکلات شهروندان در استفاده از اپلیکیشن برق من، گفت: شاید اختلالی در این خصوص پیش آمده است. ما بیشتر از دو نوبت خاموشی پیش بینی نکردیم و در نهایت طی چند روز گذشته یک نوبت دو ساعته خاموشی برای بخش خانگی اعمال شده است.

وی افزود: اگر نیمه دوم مرداد،  افزایش دما داشته باشیم، شاید مجددا خاموشی‌هایی را در پایان مرداد تجربه کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23910

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});