• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8

بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» در تبریز افتتاح شد

  • کد خبر : 24630
  • 10 مرداد 1400 - 8:37
بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» در تبریز افتتاح شد
یاز اکو - بیمارستان خیرساز ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» در تبریز با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در قالب «سی و نهمین آیین پویش ره سلامت» به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مراسم بهره برداری از این بیمارستان گفت: این بیمارستان بزرگترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان در منطقه خاورمیانه است که با حمایت دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز راه اندازی شد.

محمدحسین صومی، افزود: در دولت تدبیر و امید یک هزار و ۱۰۰ پروژه ارزشمند بهداشتی و درمانی در استان آذربایجان شرقی با بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع زیربنا طراحی، اجرا، تجهیز و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع به عرصه دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه شده است، اظهار داشت: بزرگترین خوابگاه دخترانه کشور با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت تیر ماه امسال به دست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در سال جاری تاکنون ۲۰۰ تخت بیمارستانی غیر از تخت های خاص به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان اضافه شده و امروز نیز با بهره برداری از بیمارستان های مردانی آذری و امام خمینی (ره) عجبشیر ۸۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود.

صومی، ادامه داد: مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان مردانی آذر با ظرفیت ۷۰۰ تخت، بزرگترین بیمارستانی استان است که در دولت تدبیر و امید، طراحی، اجرا، تجهیز و تکمیل شده است.

وی یادآوری کرد: این بیمارستان در سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شده بود که ۱.۵ سال برای احداث مرکز همراه سرا و ۱.۵ سال برای طراحی بیمارستان وقت صرف شد و بعد از آن نیز احداث بیمارستان آغاز شد.

ارایه خدمات به بیماری های نوزادان، کودکان و نوجوانان

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه با راه اندازی این بیمارستان با تلاش حاج کریم مردانی آذر خیر تبریزی و همت و تلاش مجموعه استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز معضل کمبود تخت های بیمارستانی برای کودکان و نوجوانان استان رفع شد، گفت: در این بیمارستان تمام خدمات مورد نیاز نوزادان، کودکان و نوجوانان از بیماری های داخلی تا مشکلات روانی و توانبخشی ارایه می شود.

صومی، با بیان اینکه در این بیمارستان خدمات جدیدی مانند کاشت حلزون، پیوند اعضا و انتقال سلول ارایه می شود، افزود: این بیمارستان دارای اورژانس مجهز با ۸۴ تخت و بخش های ویژه که ۲۵ درصد از ظرفیت بیمارستان را تشکیل می دهد دارای ۱۴ اتاق عمل مجهز و دستگاه های پیشرفته است.

وی اظهار داشت: در این بیمارستان برای مادران همراه نوزادان، همراه سرا با ظرفیت اسکان ۱۰۰ نفر از اولیای نوزادان و کودکان احداث شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: زمین ۹ هکتاری این بیمارستان از سوی شورای اسلامی و شهردار تبریز تامین شده و هزینه احداث ۵۵ هزار مترمربع را خیر پرداخت کرده است.

صومی، ادامه داد: این دانشگاه هزینه زیرساخت ها و تاسیسات چهارگانه را تامین کرده و اعتبار لازم برای تجهیز آن از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیصی سفر دوم رییس جمهوری به استان نیز محقق شده است.

وی با بیان اینکه نیروی مورد نیاز این بیمارستان نیز از پرستاران تا فوق تخصص جذب شده اند و در روزهای آینده با انتقال بخش اعصاب خدمت دهی این بیمارستان آغاز می شود و تا یک ماه آینده تمامی رشته ها از بیمارستان های دیگر در این بیمارستان مستقر خواهند شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=24630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});