• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11
نقدی بر تصمیمات ستاد استانی کرونا در آذربایجان‌شرقی

تصمیمات کاغذی ستاد استانی، جولان آهنین کرونا

  • کد خبر : 25487
  • 16 مرداد 1400 - 15:28
تصمیمات کاغذی ستاد استانی، جولان آهنین کرونا
در شرایطی که کشور در بدترین شرایط قرمز از زمان آغاز شیوع بیماری کووید19 قرار گرفته است؛ ستاد استانی کرونا به ریاست استاندار با تصمیمات لاک‌پشتی و محافظه‌کارانه و بدون هیچگونه تضمین اجرایی، جان و مال مردم را با افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا به خطر انداخته‌اند.

یازاکو؛ ساسان نیک‌رفتار خیابانی – در شرایطی که کشور در بدترین شرایط قرمز از زمان آغاز شیوع بیماری کووید۱۹ قرار گرفته است؛ ستاد استانی کرونا به ریاست استاندار با تصمیمات لاک‌پشتی و محافظه‌کارانه و بدون هیچگونه تضمین اجرایی، جان و مال مردم را با افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا به خطر انداخته‌اند.
در حالی‌که مطابق اطلاعات ارائه شده در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، تمامی کشور در بحرانی‌ترین وضعیت از ابتدای شیوع کرونا تا به حال قرار گرفته است و ۳۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۸ شهرستانی در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستانی در سراسر کشور در شرایط آبی نیست و تعطیلی سراسری برای جلوگیری از افزایش شمار قربانیان ضروری است؛ ستاد استانی کرونای آذربایجان‌شرقی با تصمیمات محافظه‌کارانه و با تاخیر خود، شرایط را بیش از پیش برای مردم بغرنج‌تر می‌کند.
با اینکه بیشتر شهرستان‌های استان مدت دو هفته است که وارد وضعیت قرمز کرونایی شده‌اند، نامه‌ی دورکاری با تاخیر به آنها ابلاغ می‌شود تا مدیران ادارات نیز با اکراه از امروز ۱۶ مرداد این نامه را به کارکنان ابلاغ کنند. برخلاف تهران که دورکاری با تمام اصول و قواعد خود اجرا می‌شود، در تبریز و شهرستان‌ها معمولا با مقاومت مدیران اجرایی مواجه شده و هیچ ضمانت اجرایی و بازرسی از این مکان‌ها رخ نمی‌دهد؛ گویا جان و مال مردم پشیزی ارزش ندارد.
شواهد و مستندات حکایت از این دارد که چنین شرایطی بر مجموعه‌ی شهرداری و سطح شهر نیز حاکم است. رستوران‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین مکان‌های سرایت بیماری همگی تا پاس شب باز هستند و در مکان‌‌های سربسته به ارائه‌ی خدمات می‌پردازند. باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و تالارهای عروسی باز هستند و رفت و آمد در آنها ادامه دارد و هیچ نظارتی بر این وضعیت نیست.
زور ستاد استانی کرونا تنها به بازار سرپوشیده‌ی تبریز و مجتمع‌های تجاری می‌رسید که این فشار تک‌وجهی صدای این قشر را هم درآورده و اعلام کردند که این بار در مقابل تعطیلی خواهند ایستاد چرا که در دفعات پیش، تنها آنها تعطیل می‌شدند و دیگر اماکن تجاری بدون کوچکترین نظارتی باز می‌ماندند و کسی کاری به کارشان نداشت. از قدیم گفته‌اند در این کشور هر کس بیشتر قانون را رعایت کند قافیه را باخته و هشتش گروی نهش خواهد بود.
شهرداری تبریز از صبح روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد تعطیلی تفرجگاه ائل‌گلی و بوستان‌ها و پارک‌ها را اعلام کرد. اما این اقدام هم بیشتر مانند خیلی از اقدامات دیگر تنها در حد خبر و رفع تکلیف و کار تبلیغاتی ماند. مشاهدات نشان می‌دهد که اکثر پارک‌ها بدون کوچکترین مانعی باز هستند و مملو از جمعیت. روشنایی پارک‌ها که در اختیار شهرداری است نیز روشن هستند. تنها در اقدامی نمادین ورودی دور استخر ائل‌گلی و چند پارک دیگر مسدود شده و موجب تراکم بیشتر مسیرهای پایینی و حاشیه‌ای استخر شده است.
روند واکسیناسیون نیز در شرایطی که کشورهای منطقه به آمارهای حداقل ۳۰ درصدی دست یافته‌اند هنوز در حد ۶ درصد است. مردم نیز از شرایط حاضر و از تبعیض‌ها در امر سیاست‌های کرونایی و نبود نظارت عادلانه خسته شده‌اند. حال ایام محرم نیز فرامی‌رسد و به تمامی هیئت‌ها مجوز برای برپایی عزاداری داده شده است. مردم از خود و مسئولان تصمیم‌گیر می‌پرسند در شرایطی که برای عزاداری حضوری و دسته‌جمعی در این وضعیت مجوز داده شده است چرا ما باید در ایام گرم تابستان خود را از رفتن به پارک و سفر و رستوران و … محروم کنیم! مسئولان هر چه زودتر تصمیمات عادلانه، عاقلانه و شجاعانه بگیرید و اندکی به فکر جان مردم باشید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});