• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

واکسیناسیون ۲۷ درصد جمعیت آذربایجان شرقی علیه کرونا

  • کد خبر : 25920
  • 20 مرداد 1400 - 9:28
واکسیناسیون ۲۷ درصد جمعیت آذربایجان شرقی علیه کرونا
یاز اکو - رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۲۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عباسعلی درستی با بیان اینکه هر روز یک درصد جمعیت استان بر علیه بیماری کرونا واکسینه میشوند افزود: امیدواریم تا پایان شهریور به شرط تامین واکسن جمعیت واکسینه شده استان به بیش از ۶۵ درصد برسد و به کنترل بیماری کمک کند.

وی با اعلام اینکه از امروز در کل استان در شهرهای بزرگ افراد بالای ۴۷ سال و در شهرهای کوچک افراد بالای ۴۵ سال واکسینه می شوند گفت: واکسیناسیون در روستاها هم در افراد بالای ۴۰ سال انجام می شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: افراد بالای ۱۸ سال که بیماری دیابت دارند و انسولین تزریق میکنند میتوانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی واکسینه شوند.

درستی با اشاره به روند صعودی شیوع کرونا در استان گفت: شمار بستری های کرونایی استان به مرز هزار و ۲۰۰ نفررسیده است و هرروز هم روند افزایش بیماری علی الخصوص بیماران جدید در حال افزایش است.

وی افزود: روزانه حدود ۹۰۰ نفربیمار کرونایی جدید در استان مشاهده میشود اما تعداد فوتی ها افزایش قابل توجهی ندارد ولی با توجه به بستری های بخش های ویژه که در حال افزایش است انتظار میرود در روزهای آتی آمار فوتی ها نیز بیشتر شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});