• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس دیوان عالی کشور:

برای قضاتی که آرای آنها نقض شود نمره منفی در نظر گرفته می‌شود

  • کد خبر : 25975
  • 20 مرداد 1400 - 12:51
برای قضاتی که آرای آنها نقض شود نمره منفی در نظر گرفته می‌شود
یاز اکو - رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اظهارات رییس قوه قضائیه در مورد قضاتی که به صورت مکرر رأی خلاف بیّن شرع صادر می‌کنند گفت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، از این پس برای قضاتی که آراء آن‌ها مشمول ماده ۴۷۷ شوند، و نقض گردد نمره منفی در نظر گرفته می‌شود و در صورت تکرار برخورد‌های قضایی با آن‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور، در نشست امروز هیئت عمومی دیوان عالی کشور که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد این دیوان در دوره تحول، وظایف اصلی دیوان را نظارت بر احکام دادگاه‌ها و ایجاد وحدت رویه عنوان کرد.

به گزارش فارس، وی افزود: دیوان علاوه بر نظارت بر احکام دادگاه‌ها از طریق فرجام خواهی‌ها، حل اختلافات، اعمال ماده ۴۷۷ و اعاده دادرسی در دوره جدید، با سفر‌های استانی به بررسی آراء دادگاه‌ها و ارزیابی عملکرد قضات می‌پردازد.

رئیس دیوان عالی کشور همچنین با اشاره به اظهارات رییس قوه قضائیه در مورد قضاتی که به صورت مکرر رای خلاف بین شرع صادر می‌کنند گفت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، از این پس برای قضاتی که آراء آن‌ها مشمول ماده ۴۷۷ شوند، و نقض گردد نمره منفی در نظر گرفته می‌شود و در صورت تکرار برخورد‌های قضایی با آن‌ها صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضوی مقدم همچنین از بروزرسانی آراء وحدت رویه در دیوان عالی کشور خبر داد و نظرات صادره از سوی هیئت عمومی را آراء کاربردی و تحول‌آفرین برای نظام قضایی دانست.

وی با اشاره به تشکیل شورای علمی دیوان عالی کشور بر اساس آیین نامه جدید این دیوان گفت که این شورا قبل از طرح گزارش‌ها در هیئت عمومی آن‌ها را بررسی می‌کند و پس از صدور آراء نیز، آراء صادره اعضای هیئت عمومی را از لحاظ کیفی برای کاهش ایرادات احتمالی مورد بررسی قرار می‌دهد.

رئیس دیوان عالی کشور همچنین از صدور مجوز مجله تخصصی دیوان نیز خبر داد و گفت که احکام منتخب دیوان و آراء وحدت رویه در این مجله برای نقد و بررسی کارشناسان حقوقی و قضایی منتشر می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});