• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

فرماندار: برخی معابر شهر هشترود برای تردد افراد سالم هم مناسب نیست

  • کد خبر : 26062
  • 21 مرداد 1400 - 11:01
فرماندار: برخی معابر شهر هشترود برای تردد افراد سالم هم مناسب نیست
یاز اکو - فرماندار هشترود با بیان اینکه ۲۰ درصد جمعیت شهرستان سالمند یا معلول هستند، گفت: برخی معابر این شهر حتی برای تردد افراد سالم هم مناسب نیست چه برسد به سامندان و معلولان.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، امین امینیان در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهر هشترود، افزود: مناسب‌سازی معابر گام مهمی در جهت رعایت حقوق اجتماعی معلولان و سالمندان محسوب می‌شود و دست‌اندرکاران نظام مهندسی و شهرداری به رعایت این حقوق موظف هستند.

وی ادامه داد: نظام مهندسی و شهرداری در مراحل طراحی، نظارت و صدور پایانکار واحدهای ساختمانی موضوع مناسب‌سازی را باید با دیت مدنظر قرار دهند.

به گفته وی شهرداری‌ موظف است در تمامی ساختمان‌هایی که ضرورت توجه و رعایت موارد قانونی احساس شود، از خدمات مهندسان شهرساز و ترافیک بهره‌مند شود.

فرماندار هشترود همچنین استفاده از الگوهای موفق و استاندارد در مناسب‌سازی اماکن را مورد تاکید قرار داد. 

بر اساس این گزارش، شهر هشترود به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه کوهستانی دارای خیابان‌هایی با شیب تند بوده و معابر و ساختمان‌های اداری آن به ندرت برای تردد سالمندان و معلولان مناسب‌سازی شده است. 

سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۸۱ توانبخشی را اولین پاسخ به ناتوانی و معلولیت تعریف کرد که به سه مرحله توانبخشی پزشکی، توانبخشی حرفه‌ای و توانبخشی اجتماعی قابل تقسیم است.

یکی از مسائلی که در توانبخشی اجتماعی بررسی می‌شود نیز مناسب‌سازی معابر و اماکن شخصی و اجتماعی و ابزار فرد معلول برای کم کردن مشکلات روزمره اوست که می‌تواند در خودکفایی و بهبود روانی معلول و در بازگرداندن او به زندگی نقشی مهم داشته باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});