• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

مدیرانی که همچنان بر طبل روابط می‌کوبند

  • کد خبر : 26204
  • 22 مرداد 1400 - 14:46
مدیرانی که همچنان بر طبل روابط می‌کوبند
این‌که در عصر تکنولوژی، تخصص و شایسته‌سالاری ما همچنان در خم کوچه‌ی اول در جا می‌زنیم و وقت خود را صرف این می‌کنیم که فریادهایمان ابتدایی‌ترین و مسلم‌ترین خواسته‌های ما را به جایی برسانند، نشان می‌دهد که ما تا پیشرفت و رسیدن به جامعه‌ای ایده‌آل راه زیادی در پیش داریم و بسیار ساده‌لوحانه است که تصور کنیم با آمدن مدیری تازه قرار است روند مدیریتی نیز تغییرات اساسی کند.

یاز اکو؛ فرشته شتربان – این‌که در عصر تکنولوژی، تخصص و شایسته‌سالاری ما همچنان در خم کوچه‌ی اول در جا می‌زنیم و وقت خود را صرف این می‌کنیم که فریادهایمان ابتدایی‌ترین و مسلم‌ترین خواسته‌های ما را به جایی برسانند، نشان می‌دهد که ما تا پیشرفت و رسیدن به جامعه‌ای ایده‌آل راه زیادی در پیش داریم و بسیار ساده‌لوحانه است که تصور کنیم با آمدن مدیری تازه قرار است روند مدیریتی نیز تغییرات اساسی کند.
حالا حکایت ماست، همان سال به سال دریغ از پارسال.
با تغییرات مدیریتی انجام شده در حوزه‌ی مدیریت فرهنگی آذربایجان شرقی، امید در دل اهالی فرهنگ و هنر این شهر دوباره جان گرفت. تقریبا تمام هنرمندان و هنردوستان و اهالی قلم متفق‌القول بوده و هستند که اتفاقات خوبی در انتظار این عرصه است اما از منابع موثق خبرهایی به گوش می‌رسد که گویا همچنان در این عرصه نیز همچون دیگر حوزه‌ها در کشور، روابط حرف اول را می‌زند.
در طول دوره‌های پیشین مدیریتِ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز نحوه اداره‌ی هنرستان‌های تبریز معمولاً محل مناقشه بوده و گویا این چالش را پایانی نخواهد بود.
سال گذشته با شروع پاندمی کرونا، مدیریت هنرستان دخترانه‌ی کوثر تبریز تغییر کرد و یکی از نیروهای سابقه‌دار آموزش و پرورش تصدی این پست را به عهده گرفت. به گفته‌ی معلمان این هنرستان توجه به تجاربی که مدیریت فعلی در حوزه‌ی تدریس و معاونت در دیگر مدارس داشتند در شرایط سخت کرونا به خوبی از عهده‌ی مدیریت این هنرستان برآمده بودند و کارها کم‌کم داشت روال عادی و روند صعودی به خود می‌گرفت که خبرهای تغییر مدیریت به گوش رسید و انتصاب جدیدی در این پست رخ داد.
تغییرات متوالی مدیریت در کوتاه مدت می‌تواند به روند کار هنرستان و هنرجویان آسیب برساند اما آسیب‌رسان‌تر از آن استقرار مدیران بی‌تجربه بر اساس روابط است. در شرایطی که از شایسته‌سالاری، قانون‌مداری و حکمرانی ضوابط حرف می‌زنیم، قرار است مدیریت هنرستان کوثر به مدیری کم‌تجربه سپرده شود که نه تنها سابقه‌ای در مدیریت هیچ دبیرستان یا هنرستانی را ندارد، از طرفی نیز باید پیش از به عهده گرفتن مسئولیتی چنین سنگین، ابتدا چندسالی در شهرهای دیگر استان خدمت کند، بعد از انتقال به تبریز مدتی در پست‌های معاونتی مدارس تجربه کسب کند تا بتواند برای مدیریت یک مجموعه بزرگ و حساس آماده شود. این در حالی‌ست که اداره آموزش و پرورش مخالف این تصمیم است و این انتصاب منع قانونی نیز دارد. حال این‌که چطور و به چه دلیل چنین تصمیمی از سوی مدیریت فرهنگی استان اتخاذ شده، سؤالی است که به نظر می رسد پاسخ به آن می‌تواند بسیاری از شک و شبهه‌ها را‌ در خصوص بازیِ روابط در پست‌های ریز و درشت روشن کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26204

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. مدیر جدید در ادامه امتیاز دهی های گسترده اداره کل به ایشان در طی این سه ماهی که از استخدامشان با تعهد خدمتی در منطقه محروم می گردد اما دریغ از یک روز حضور در محل تعهد و الان نیز آقای ناظمی کل اداره کل رو جهت انجام امورات مدیرشون ایشان در سریع ترین زمان ممکن، بسیج کرده خانم اکبری همسر آقای نصیربیگی مسئول بسیج هنرمندان هستند قرار شده ناظمی ایشان رو مدیر کنن تا از پایبندی به تعهد خدمت در چاراویماق خلاص بشه و در عوض نصیربیگی هم از تداوم مدیرکلی ناظمی در دولت جدید حمایت کنه آینده و سرنوشت فرزندان این آب و خاک که با هزاران امید و آرزو در اون هنرستان به تحصیل اشتغال دارن هم باد هوا
    مهم فقط جیب شخصی و اهداف شخصی آقایان هست و تمام

  2. آذرماه سال قبل خانم شرق با خانم احمدیان جایگزین شدند و علیرغم مخالفت ها و سنگ اندازی های فراوان و شرایط کرونایی ، خانم احمدیان به خوبی از عهده مدیریت این مجموعه برآمدند و نشان دادند که مدیریت یک مرکز آموزشی باید به یک آموزش و پرورشی که به زیور هنر و تجربه و تخصص آراسته است سپرده شود
    متأسفانه روز به روز شاهد افول اخلاق و تعهد در جامعه هستیم و رانت بازی و رابطه بازی و پارتی بازی خیلی راحت و آشکار بدون هراس و شرمندگی انجام می گیرد ! استخدام و عدم خدمت در شهرستان و الان هم پست ریاست امتیازاتی هستند که توسط شخص آقای ناظمی در مدت تنها سه ماه به خانم مینا اکبری عطا می شود و ما هنرمندان و اهالی ارشاد فقط نیگا !!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});