• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5
مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان شهرستان خبرداد

حمایت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی تسکین از کودکان سرطانی تبریز در سه سال اخیر

  • کد خبر : 26219
  • 22 مرداد 1400 - 14:53
حمایت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی تسکین از کودکان سرطانی تبریز در سه سال اخیر
یاز اکو - مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز، متذکر شد: در سال‌های ۹۸، ۹۹ و سال جاری، به ترتیب حدود ۲۳۰، ۹۵۰ و ۵۷۰ میلیون تومان برای کودکان سرطانی تحت پوشش موسسه تسکین پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جواد میلانی، در نشست خبری اظهار کرد: فعالیت رسمی موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان شهرستان تبریز تحت عنوان «تسکین» از سال ۹۳ آغاز شده و این موسسه تنها موسسه‌ی فعال تبریز در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمت به کودکان مبتلا به سرطان است.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط حاکم در بخش خون و آنکولوژی بیمارستان کودکان تبریز، تسکین برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز جهت درمان کودکان سرطانی اقدام کرده است.

 وی با اشاره به اقدامات موسسه تسکین در راستای تجهیز بخش خون و آنکولوژی بیمارستان کودکان تبریز، خاطرنشان کرد: این بیمارستان علاوه بر کودکان سرطانی تبریز، به بیمارانی از استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان نیز خدمات ارائه می‌دهد که با افتتاح ساختمان جدید داخل این بیمارستان، امکانات بخش به حد مطلوب و استاندارد رسید.

به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز، خرید ۴۵ تخت بیمارستانی مجهز، کمدبندی اتاق‌های بخش خون و آنکولوژی، فراهم کردن امکاناتی نظیر آشپزخانه و اتاق‌های بازی با حمایت خیّرین، تهیه دودهای شیمی‌درمانی و ایجاد محفظه‌های مناسب برای نگهداری دودهای شیمی‌درمانی و عدم نفوذ آن به بخش‌های دیگر، از جمله اقدامات موسسه تسکین برای تجهیز بیمارستان کودکان تبریز است.

تقبل ۴۵ درصد هزینه‌های درمانی کودکان سرطانی تبریز در سالجاری

وی با اشاره به انعقاد قرارداد مابین موسسه‌های «تسکین» و «محک» نیز گفت: با انعقاد این قرارداد در سال ۹۸، تامین هزینه‌های درمانی کودکان را آغاز کردیم؛ به طوری‌که ۱۵ درصد در سال ۹۸،  حدود ۳۰ درصد در سال ۹۹ و ۴۵ درصد نیز در سال جاری از هزینه‌های درمانی کودکان سرطانی تبریز را تقبل کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: با حمایت خیّرین، ۴۴۲ کودک در سال ۹۸ مورد حمایت قرار گرفتند که از این تعداد۶۴ بیمار قطع درمان شده و همچنین در سال ۹۹ نیز ۵۳ کودک از ۴۱۴ کودک سرطانی مورد حمایت، موفق به رهایی از این بیماری شدهاند.

مدیر عامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تسکین با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، دسترسی به درمان و زمان کافی، دو فاکتور اساسی در درمان سرطان هستند، گفت: دسترسی به امکانات درمانی در زمان مناسب، باعث دستیابی به نرخ بالای درمان بین کودکان سرطانی می‌شود.

میلانی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی قرارگرفتن یک کودک مبتلا به سرطان در چتر حمایتی این موسسه، گفت: باتوجه به اینکه درمان این کودکان در یک مرکز درمانی مستقر و متمرکز انجام می‌شود، پس از تشخیص سرطان و تشکیل پرونده برای کودک، ارزیابی اولیه‌ای از حیث مشکلات و سرپرستی کودک انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و همچنین شرایط مالی و مشکلات کودکان، درصد حمایتی موسسه تسکین متفاوت است؛ به عنوان مثال باتوجه به زلزله رخ داده در منطقه قطور، درصد حمایتی در این منطقه به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. 

وی در خصوص حمایت ۱۰۰ درصدی از برخی کودکان سرطانی، افزود: حمایت‌های کامل از جمله تامین هزینه‌های دارو، شیمی‌درمانی، بستری، رادیوتراپی و همچنین تامین برخی هزینه‌های رفت و آمد و اسکان برای بیماران شهرستانی را شامل می‌شود.

مسائل مالی مهم‌ترین چالش این موسسه است

وی مسائل مالی را مهم‌ترین چالش این موسسه عنوان کرد و افزود: بیشترین درآمد موسسه از واریزی‌های نقدی خیّران است و منابع دیگر شامل سه قلک بهار، پلکس‌ و سازمانی است که قلک‌های بهار برای عموم مردم، پلکس برای مکان‌های بزرگتر مثل فروشگاه‌ها و قلک‌های سازمانی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگتر مثل فرودگاها در نظر گرفته شده است.

 میلانی در پایان خاطرنشان کرد: بنرهای تسلیت، کارت‌های عروسی و کانترهای جلب مشارکت که در برخی مراکز خرید موجود هستند، سایر منابع مالی موسسه به شمار می‌روند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26219

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});