• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
یادداشت؛

نقش لابی های پشت پرده در انتخاب شهردار تبریز

  • کد خبر : 26649
  • 25 مرداد 1400 - 14:10
نقش لابی های پشت پرده در انتخاب شهردار تبریز
یاز اکو - شهرداری تبریز بیش از یک هفته است که با سرپرست اداره می شود و اعضای شورای اسلامی این شهر همچنان در حال بررسی گزینه های مد نظر برای شهرداری این شهر هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از سازه خبر، پس از آغاز فعالیت اعضای جدید شورای اسلامی شهر تبریز سریعا برای شهرداری سرپرست تعیین شد و بر اساس اعلام سخنگوی شورای شهر از میان گزینه های متعدد معرفی شده برای کلیدداری تبریز ۱۰ نفر نهایی شده تا صلاحیت و سوابقشان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

شنیده ها حاکی از آن است که جلسات رسمی و غیر و رسمی متعددی در حال برگزاری می باشد و طیف های مختلف در حال رایزنی با اعضای شورای شهر هستند تا گزینه مد نظر خود را بر کرسی شهرداری تبریز بنشانند.

گفته می شود در این میان لابی های پشت پرده نیز بیکار ننشسته اند و در حال کسب نظر مثبت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز برای گزینه مد نظر خود هستند و این روند در حالی اتفاق می افتد که برگی رییس شورای اسلامی شهر تبریز معتقد است باید تفکر بیشتری درمورد انتخاب شهردار داشته باشیم و از سوی دیگر دبیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز می گوید: طبق قانون، شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله بعد از تشکیل درمورد انتخاب شهردار اقدام کند.

زعفرانچی هم تاکید دارد دوران سرپرستی دورانی است که شهرداری تبریز در آن آسیب پذیر خواهد بود.

بابایی اقدم هم اعتقاد دارد فرایند انتخاب شهردار زمان بر است که باید زمان مورد نیاز در نظر گرفته شود.

نظر دهقان نژاد هم بررسی دقیق سوابق و صلاحیت گزینه های معرفی شده برای تصدی سمت شهرداری تبریز است.

به هر حال آنطور که به نظر می رسد اعضای شورای اسلامی شهر تبریز وقت بیشتری برای انتخاب شهردار تبریز نیاز دارند تا با صرف وقت بتوانند بهترین گزینه را انتخاب نمایند اما اتفاقات دوره های گذشته نشان داده است که هر چه زمان صرف می شود نظرات نیز تغییر می کند که همین مورد در انتخاب سرپرست شهرداری در دوره کنونی نیز مشاهده شده در ابتدا تراب محمدی به عنوان سرپرست در یک جلسه غیر علنی معرفی شد اما در جلسه رسمی روز بعد مظفر سلیمانی به عنوان سرپرست منصوب شد.

یا در سال ۱۳۹۶ نیز از میان گزینه هایی که برای شهرداری تبریز شانس بیشتری داشتند به یکباره و با چرخشی ۱۸۰ درجه ای اعضای شورای شهر تبریز به یکباره ایرج شهین باهر که کمترین شانس را در میان گزینه ها داشت شهردار تبریز شد.

این اتفاق در سال ۱۳۹۲ نیز برای انتخاب شهردار تبریز رخ داد در حالیکه شنیده می شد اعضای شورای اسلامی تبریز در دوره چهارم عباس رنجبر را به عنوان شهردار تبریز برگزیده بودند ولی به یکباره در جلسه رسمی انتخاب شهردار، صادق نجفی بیشترین آرا اعضای شورای شهر را به خود اختصاص داد و شهردار تبریز شد.

به هر حال بررسی روند انتخاب شهردار تبریز طی ادوار مختلف نشان می دهد فشارهای بیرونی و لابی ها پشت پرده در انتخاب شهردار تبریز نقش اساسی ایفا می کنند و به نظر می رسد هر چه زمان بیشتری برای انتخاب شهردار کلانشهر تبریز صرف شود اعمال نظرها و اعمال و نفوذها بیشتر و بیشتر خواهد شد لذا پسندیده آن است تا اعضای شورای اسلامی شهر تبریز سریعا روی گزینه های نهایی به اجماع رسیده و در جلسه ای علنی به انتخاب شهردار کلانشهر تبریز اقدام نمایند تا دوران آسیب پذیری شهرداری تبریز به پایان برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});