• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
5

افزایش قیمت خودرودر بازار: ۲۰۶ تیپ ۲ به ۲۵۰ میلیون و پراید به ۱۵۰ میلیون تومان رسید

  • کد خبر : 27250
  • 31 مرداد 1400 - 14:36
افزایش قیمت خودرودر بازار: ۲۰۶ تیپ ۲ به ۲۵۰ میلیون و پراید به ۱۵۰ میلیون تومان رسید
یاز اکو - بازار خودرو روزهای پر نوسانی را تجربه می کند و روند قیمت ها طی 2 هفته اخیر حتی با وجود تعطیلات رسمی هم به سمت سعودی شدن قیمت ها پیش رفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران طی ۱۵ روز گذشته و با افزایشی شدن قیمت دلار وضعیت قیمت خودروهای داخلی که در ۲ ماه گذشته تا حدود زیادی ثابت مانده بود روند صعودی را در پیش گرفت.

وضعیت افزایش قیمت ها حتی در شرایط تعطیلات ناشی از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هم باز ادامه دار شد و حال با بازگشایی رسمی بازار نیز همچنان متاثر از این وضعیت به سر می برد که به گفته فعالان بازار تا حد زیادی ناشی از نوسانات به وجود امده در قیمت ارز است.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی نسبت به ماه گذشته به طور میانگین تا ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده که این موضوع در مورد خودروهای وارداتی و یا مونتاژی هم به چشم می خورد. هر چند که وضعیت بازار فعلا در حالت رکود بود وخریداری برای این قیمت ها وجود ندارد.

قیمت برخی از خودروهای پر تیراژ ایران خودرو در بازار آزاد

هم اکنون در محصولات گروه ایران خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت حدود ۲۵۰ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ با قیمت ۳۰۳ میلیون تومان ، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف ساده ۴۲۵ میلیون تومان، با سقف شیشه ای ۴۵۰ میلیون ، پژو ۴۰۵ GLX مدل ۹۹ با قیمت ۲۳۰ میلیون تومان و سمند LX حدود۲۴۰ میلیون تومان اعلام می شود.

همچنین دنا پلاس توربوشارژ دنده دستی ۴۲۵ میلیون تومان، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با قیمت ۴۷۰ میلیون، دنا معمولی با قیمت ۳۲۰ میلیون و راناپلاس۲۷۳ میلیون تومان خرید و فروش می شوند.

قیمت برخی از خودروهای پر تیراژ سایپا در بازار آزاد

میزان افزایش قیمت علاوه بر محصولات ایران خودرو در محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز ادامه دارد به طوریکه هم اکنون قیمت پراید ۱۳۱ به رقم ۱۳۷ میلیون و نوع هاچبک ۱۱۱ آن به رقم ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

در بازار آزاد قیمت ساینامعمولی ۱۵۵ میلیون تومان، ساینا اس ۱۸۰ میلیون، کوئیک اتوماتیک ۲۳۵ میلیون تومان، تیبا معمولی ۱۴۶ میلیون تومان و تیبا ۲ حدود ۱۵۴ میلیون تومان به فروش می رسند.

قیمت خودروی کوئیک آر و سایپا۱۵۱ (وانت پراید) نیز به ترتیب ۱۷۷ و ۱۵۵ میلیون تومان اعلام می شود.

روند افزایش قیمت بر روی محصولات مونتاژی شرکت های داخلی که تولید آنها از ۲ سال گذشته متوقف شده است نیزتاثیر گذار بود به طوریکه هم اکنون مزدا ۳ صفر مدل ۹۸ با قیمت ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون و سراتو اتوماتیک آپشنال سایپا آن هم با مدل ۹۸ به قیمت ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27250

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});