• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

ارومیه پیشتاز تولید گوجه فرنگی در آذربایجان غربی است

  • کد خبر : 27539
  • 03 شهریور 1400 - 8:56
ارومیه پیشتاز تولید گوجه فرنگی در آذربایجان غربی است
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: این شهرستان با سه هزار هکتار سطح زیر کشت از مجموع چهار هزار و ۳۹۰ هکتار مزارع گوجه فرنگی آذربایجان غربی پیشتاز در تولید این محصول است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی پیرمرادی افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۴۳ هزار تن گوجه فرنگی از سطح اراضی این شهرستان برداشت شود.

وی بیان کرد: برداشت گوجه فرنگی تا اواسط مهرماه در چندین مرحله ادامه دارد و عملکرد برداشت گوجه فرنگی امسال بین ۴۵ تا ۵۰ تن در هر هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: روستای چنقرالوی پل با یکهزار و ۳۵۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی را در سطح شهرستان به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: ارقام مختلف مانند سان‌ست،سما، پارس،۸۳۲۰ متین ،فورمونت، لونا، سوپر لونا، اناری و شیمیایی در مزارع استان کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه به توزیع نوار تیپ در مناطق گوجه کاری شهرستان اشاره کرد و گفت: جهت ترویج استفاده از این سیستم نوین آبیاری و کاهش مصرف آب ۳۵۰ رول هزار متری نوار تیپ در اختیار کشاورزان قرار داده شده است که یکهزار و ۵۹۰ هکتار از مزارع گوجه کاری شهرستان ارومیه که شامل ۵۰ درصد اراضی است را پوشش می دهد.

وی بیان کرد: انعقاد قرارداد خرید خدمات کارشناسی کلینیک‌های گیاهپزشکی جهت بازدید و نظارت در سطح ۲۴۵ هکتار، انعقاد قراداد خرید عوامل مفید و کنترل بیولوژیک در سطح یکهزار و ۱۵۰ هکتار، اجرای طرح استقرار کشاورزی پایدار جهت اجرای تکنیک‌های کاهش آب، کود و سم، نصب تله‌های فرمونی، صدور اطلاعیه‌های فنی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه جهت کنترل آفت و بیماری‌های این محصول است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27539

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});