• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

۲۹۰ پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان شرقی افتتاح شد

  • کد خبر : 27676
  • 04 شهریور 1400 - 9:34
۲۹۰ پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان شرقی افتتاح شد
یاز اکو - ۲۹۰ پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با میزان سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها که به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد، گفت: امروز توسعه در گروه پیشرفت در زیرساخت ها به ویژه در حوزه آی تی و آی سی تی است که با وجود شرایط سخت تحریم های ظالمانه، در این حوزه اقدامات بسیار مهمی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در اقتصاد توام با محدودیت قرار گرفته ایم و اگر از امکانات به خوبی بهره مند نشویم، متضرر خواهیم شد، ادامه داد: تحولات در حوزه فناوری سرعت بسیار بالایی دارد و اگر نتوانیم خود را با این سرعت وقف دهیم، عقب خواهیم ماند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه امروز هم پیشرفت در عرصه فناوری است و در عین حال نیز نگرانی وجود دارد، افزود: همان طور که امنیت فیزیکی بسیار مهم است امنیت فضای سایبری نیز بسیار پراهمیت است.

وی اضافه کرد: چرخه عمر تکنولوژی بقدری سرعت گرفته که رقابت ها را بسیار سخت کرده است، اگر امروز از لحاظ تکنولوژی عقب مانده ایم به دلیل نبود رقابت بین شرکت های داخلی است.

استاندار آذربایجان شرقیبا بیان اینکه امروز رقابت در حوزه فناوری و ارتباطات است، افزود: متاسفم در برخی محافل سیاسی محدود کردن و کنترل فضای مجازی مطرح است، کنترل به این مفهوم که عرصه را محدود و پهنای باند را کاهش دهیم فقط هزینه ها را افزایش می دهیم .

وی ادامه داد: در علوم جدید همچون هسته ای، سلول های بنیادی و آی تی همگام و همراه با دنیا جلو رفته ایم و اکنون حرفی برای گفتن داریم و نبوغ و توانایی جوانان باعث شده با سرعت بیشتر جلو رویم، ولی در حوزه هایی از دانش که همگام با دنیا نتوانسته ایم حرکت کنیم، عقب مانده ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27676

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});