• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی:

بهره‌مندی دولت از منابع بومی ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کند

  • کد خبر : 27771
  • 04 شهریور 1400 - 15:48
بهره‌مندی دولت از منابع بومی ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کند
یاز اکو - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌مندی کابینه جدید و دولت از منابع و امکانات بومی و منطقه‌ای ظرفیت جدیدی ایجاد می کند که برای توسعه و پیشرفت کشور مفید است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فرزان قالیچی روز پنجشنبه اظهار کرد: در برهه کنونی که مشکلات عدیده ای از جمله معضلات اقتصادی در کشور وجود دارد که به واسطه وجود تحریم‌ها و هم به واسطه سوء مدیریت ها به وجود آمده، باید در کنار استفاده از ظرفیت های جدید در مناطق پیرامونی کشور، موجب بازگشت امید و رفع مشکلات، با تکیه بر آرمان‌های انقلاب و رهبری شد.

وی با اشاره به لزوم اهتمام کابینه جدید برای بهره گیری از همه ظرفیت های ممکن در اقصای نقاط ایران اسلامی گفت: عملکرد غلط برخی مدیران و نفوذ عوامل دشمن در تصمیم گیری ها، موجب به وجود آمدن برخی مسائل اقتصادی در کشور شده و مردم و نظام اسلامی را دچار چالش کرده است؛ بر این اساس باید در کشور از ذخایر عظیم نیروی انسانی، منابع طبیعی و معدنی استفاده مناسبی شود تا بتوان مشکلات را در تمام عرصه ها رفع کرد.

قالیچی با اشاره به اینکه امروز اولین روز کاری کابینه جدید است، یادآوری کرد: کار جهادی همراه با انرژی جدید و روحیه مضاعف می تواند جزو ویژگی های کابینه جدید باشد تا در سایه آن، بتوان مشکلات موجود را برطرف کرد؛ البته تمام دولت ها در عملکرد خود به نوعی دچار نقصان هایی شده اند.

موفقیت کابینه جدید با وجود همدلی بین مجموعه دولت و سایر ارکان نظام

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: وجود همدلی بین مجموعه دولت و سایر ارکان نظام و روحیه جهادی می تواند در موفقیت کابینه جدید بسیار موثر باشد و با استفاده از ثروت عظیم نیروی انسانی و نعمت های خدادادی در اقصی نقاط کشور و با تکیه بر منابع بومی و محلی به موفقیت‌های مهمی دست یافت.

قالیچی همچنین با اشاره به نقش مهم و موثر نظارت گفت: عدم وجود نظارت و نبود ساز و کارهای آن موجب شده تا توزیع عدالت و منابع در کشور تا به امروز به درستی انجام نشود.

وی همچنین با اشاره به این که تمرکززدایی، توسعه عدالت اجتماعی و افزایش نقش نظارتی دولت می تواند در توسعه عدالت و رفع مشکلات موجود تاثیرگذار باشد، افزود: فعال کردن ظرفیت های مناطق نیز می تواند تاثیر بیشتری از منابع مالی، اعتبارات و همین طور درآمدهای نفتی داشته باشد.

استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه در رفع مشکلات کشور

رییس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی افزود: در حوزه آموزش عالی نیز با کسب رای اعتماد مجلس خوشبختانه وزیری کاربلد و علمی در راس کار وزارت علوم قرار گرفت که این حوزه را به خوبی می‌شناسد.

وی ادامه داد: بر این اساس انتظار می رود نظام آموزش عالی به سمت پرداخت به رفع مشکلات کشور از طریق کارگیری ظرفیت‌های دانشگاه ها و مراکز علمی و سوق دادن نظام آموزش عالی به این سمت گام بردارد.

قالیچی یادآوری کرد: به جز در چند رشته مثل فناوری نانو و صنایع دفاعی، ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اعضای هیئت علمی برای رفع مشکلات کشور و توسعه و پیشرفت به شکل شایسته ای مورد استفاده قرار نگرفته است؛ البته با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان به خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی نیز قدم برداشت و به نظام مهارتی که در این جهت قرار دارد، به خوبی پرداخت کرد.

وی ادامه داد: توجه به ارزش‌های کیفی، نیروهای مهارتی و افزایش تولید می تواند نقش وزارت علوم را بیش از پیش برجسته کرده و بایسته است که این وزارتخانه در دوره جدید تنها چاپ مقاله و پژوهش را مبنای حرکت خود قرار ندهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی تاکید کرد: تنها چاپ مقاله و انجام پژوهش‌های محدود، جوابگوی توسعه و پیشرفت کشور و دانشگاه ها نیست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27771

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});