• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

شهر همچنان بدون شهردار/ به تعویق انداختن انتخاب شهردار توسط شورا نشینان

  • کد خبر : 28104
  • 07 شهریور 1400 - 13:19
شهر همچنان بدون شهردار/ به تعویق انداختن انتخاب شهردار توسط شورا نشینان
یاز اکو - در شرایطی که اعضای شورای شهر تبریز از برنامه خود برای نهایی کردن گزینه شهردار این کلان شهر در جلسه امروز خبر داده بودند، این امر محقق نشد و شهر همچنان بدون شهردار ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، صبح امروز، در جلسه علنی شورای شهر که با حضور رئیس و اعضای شورای شهر تبریز برگزار شد برای رای گیری  اجرای ماده ۷۲ آیین نامه داخلی این نهاد مبنی بر انتخاب شهردار، وارد شور و مشورت شدند.

 قبل از آغاز رای گیری فریدون بابایی اقدم، منتخب شورای ششم و یکی از هشت گزینه تصدی شهرداری انصراف خود را به صورت کتبی به رئیس شوررا تقدیم کرد.

پس از انصراف بابایی اقدم، هفت نفر به عنوان کاندیدای نهایی تصدی گری سمت شهرداری کلانشهر تبریز به مرحله رای گیری راه یافتند. 

براساس آرای ماخوذه از اعضای شورا، آقایان یعقوب هوشیار ۳ رای، مظفر سلیمانی ۵ رای، علی جعفری آذر ۴ رای، عباس رنجبر ۵ رای و حمید منجم ۷ رای کسب کردند. 

همچنین لازم به ذکر است که آقایان یونس فاتح و جعفر مدبر هیچ رایی را کسب نکردند. 

حمید منجم با ۷ رای، مظفر سلیمانی با ۵ رای و عباس رنجبر با ۵ رای به عنوان کاندیداهای نهایی به مرحله اجرای ماده ۷۳ آیین کار داخلی شورا راه یافتند. 

در نهایت بر اساس رای اعضای شورا، مقرر شد در جلسه‌ی فوق العاده که فردا دوشنبه راس ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

حواشی جلسه شورای شهر تبریز

گفتنی است که این جلسه دارای حواشی بسیاری بود، این جلسه با تاخیر ۲۰ دقیقه ای شروع شد و پس از بیست دقیقه از آغاز علنی جلسه تنفس ۵ دقیقه ای اعلام شد که در این بین افراد برای رایزنی در گروه های مختلف در گوشه و کنار صحن شورا مذاکره می کردند و قسمت جالب تر این بود که فریدون بابایی اقدم، پرویز هادی، زعفرانچی و نوای باغبان در اتاق پشتی شورا جلسه غیر علنی برگزار کرده و پس از شروع مجددا جلسه فریدون بابایی انصراف کتبی خود را از تصدی شهردار اعلام کرد.

یکی دیگر از حواشی جالب جلسه این هفته شورای شهر تبریز، انصراف بابایی اقدم از ادامه حضور در شورا بود که با اصرار برگی، رییس شورا مبنی بر مخالفت با این انصراف و همچنین با رای اعضای شورا، مقرر شد این موضوع در اولین جلسه بعد از انتخاب شهردار بررسی شود.

انتخاب مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز

در جلسه امروز ،با رای اکثریت اعضای شورای شهر احمد یوسف زاده به عنوان مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز  انتخاب شدند. وی دارای مدرک دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی هستند.

همچنین با رای اکثریت اعضای شورای شهر، پرویز هادی به عنوان کمیته ارزیابی مدال اوران شورای تبریز ، احمدی به عنوان عضو ناظر از طرف شورا در سازمان پسماند، بجانی به عنوان عضو ناظر از طرف شورا در سازمان حمل و نقل بار، رشیدی عضو ناطر در کمسیون  مناقصات حمل و نقل، احد صادقی عصو ناطر در سازمان سیما منظر و فضای شهری، روح اله رشیدی عضو ناظر در عضو مجمع عمومی شرکت واحد، بجانی عضو ناظر در  شورای سازمان عمران، بجانی عضو ناظر در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری، احد صادقی عضو ناطر در مناقصات سازمان قطار شهری، معرفی و انتخاب شدند.

لازم به ذکر است با رای اکثریت اعضای شورای شهر، دهقان نژاد و بجانی به عنوان عضو کمسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر انتخاب شدند. نوای باغبان، زعفرانچی و صادقی سه عضو منتخب این کمسیون بودند که با انتخاب دو عضو شورا، اعضای این کمسیون به ۵ نفر افزایش یافت.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});