• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

پروژه پارک بزرگ تبریز باید وارد مرحله اجرایی شود

  • کد خبر : 28310
  • 08 شهریور 1400 - 18:34
پروژه پارک بزرگ تبریز باید وارد مرحله اجرایی شود
یاز اکو - معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با تسریع در انجام مطالعات پارک بزرگ تبریز باید این پروژه وارد مرحله اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد رحمتی،در جلسه هیات راهبردی پروژه‌های کلان شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه مشاوران این طرح باید به انجام مطالعات سرعت دهند، افزود: در مطالعه و اجرای این پروژه باید موضوعات مختلف محوربندی شود تا بر اساس آن حرکت کرد.

وی در خصوص پیشنهاد تاسیس شرکت مجزا برای پروژه پارک بزرگ، اظهار داشت: امکان تاسیس شرکت یا سازمانی مجزا برای پارک بزرگ وجود ندارد ولی می‌توان ماهیت یکی از شرکت‌ها را تغییر داد یا با یکی دیگر از این شرکت‌ها مانند عینالی ادغام کرد.

قائم مقام شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: کاربری‌های فضای سبز پارک بزرگ تبریز باید مشخص شود و از احتمال تحریک افراد و تغییر این کاربری‌های جلوگیری بعمل آورد.

رسول موسایی، با بیان اینکه این مجموعه می‌تواند در بسیاری از موارد به عنوان محل اسکان اضطراری شهروندان مورد استفاده قرار گیرد، افزود: از مجموعه پارک بزرگ می توان در حوزه پدافند غیرعامل استفاده کرد.

وی یادآوری کرد: این پارک نقش مهمی در خروج شهروندان برای گذران اوقات فراغت و مواقع بحرانی از تبریز ایفا می کند و باید دسترسی شهروندان به جاده این پارک را فراهم کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: برای اداره مجموعه پارک بزرگ باید یک نهاد یا سازمانی وجود داشته باشد چرا که ستاد نمی‌تواند در این حوزه ورود کند.

محمدحسین اسحقی با بیان اینکه جمع‌بندی تصمیمات کمیته راهبری باید منجر به حذف سلیقه‌های فردی شود و پارک بزرگ اولویت اول و آخر مدیریت شهری باشد، افزود: گزارش مطالعات کارشناسی و مشاور پروژه، ایراداتی از جمله بحث‌های ترافیکی، مسیر دوچرخه و شبکه هوایی (تله کابین) و اتصال به ناوگان حمل و نقل عمومی دارد که باید در طرح جامعه مطالعاتی رفع شود.

به گزارش ایرنا، طرح احداث «پارک بزرگ» تبریز در منتهی الیه شمال غرب تبریز در سال ۱۳۵۰ تصویب شده و قرار بود این پارک در مساحت ۸۸۰ هکتار احداث و به «پارک بزرگ خاورمیانه» تبدیل شود؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سال ۱۳۷۰، طرح احداث این پارک مطرح و مقرر شد، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، احداث آن را بر عهده بگیرد؛ در اوایل سال ۱۳۸۰ فازهای اول و دوم این طرح در روبروی فرودگاه تبریز و در سمت کارخانه شیر پگاه احداث شد.

پارک بزرگ ( حکم آباد) در صورت تکمیل و بهره‌برداری، ریه تنفسی شهر تبریز بوده و از مناطق جذب گردشگران داخلی و خارجی در آینده خواهد بود؛ ۲ رودخانه مهران رود و تلخه رود از وسط این پارک عبور می‌کنند.

این پارک دارای امکاناتی همچون پیست‌های اتومبیل سواری، اسب‌سواری و دوچرخه سواری، دریاچه‌های قایق رانی، رستوران‌های متعدد، سالن‌های سرپوشیده تفریحی، شهربازی و هتل ۵ ستاره خواهد بود.

طبق اعلام شهرداری تبریز، این پروژه در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن در کاربری‌های تفریحی و ورزشی و فاز دوم آن شامل مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری است؛ برای اجرای این پارک یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز اعتبار تخصیص یافته است.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منظقه شهرداری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});