• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

معافیت‌های معدن مس سونگون در آذربایجان‌شرقی هزینه شود

  • کد خبر : 28449
  • 09 شهریور 1400 - 18:08
معافیت‌های معدن مس سونگون در آذربایجان‌شرقی هزینه شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تبصره‌های قانونی برای معافیت‌های مالیاتی و پرداخت خسارت معادن، گفت: براساس مصوبه شورای معادن استان تمامی معافیت‌های معدن مس سونگون باید در داخل استان هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در جلسه شورای معادن استان افزود: براساس قوانین مربوط به بهره برداری از معادن پیش بینی شده، اگر بهره برداران در هرکدام از معادن درجهت بهره‌برداری بهینه و صیانت از ذخایر معدنی، ارتقاء بهره‌وری و تحقیق و توسعه و اکتشاف و حفظ محیط‌ زیست در معدن مربوطه، دقت و تعمل داشته باشند به تصویب شورای معادن استان می توانند از ۲۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در معدن مس سونگون بر اساس تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون، معافیت مالیاتی ۲۰ درصدی برای این معدن به تصویب رسید.

پورمحمدی اظهار کرد: نحوه هزینه کرد این ۲۰ درصد براساس مصوبه مجمع معادن مس ایران و شورای معادن استان زیر نظر معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و براساس نیازها و اولویت بندی در سطح شهرستان و استان انجام خواهد گرفت.

وی گفت: براساس قانون در صورتی که در اثر بهره برداری خسارتی به ساکنین منطقه وارد شود یک درصد از درآمد به خزانه دولت واریز و در خزانه استان نگهداری می شود تا برای جبران خسارت و مسوولیت های اجتماعی معادن و انجام پروژه های عمرانی و بهداشتی در آن شهرستان هزینه شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: همچنین بر اساس تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده بایستی یک درصد درآمد معدن سونگون از بابت عوارض آلایندگی در استان هزینه شود.

وی گفت: اگر این منابع به خوبی مدیریت و جذب شود مس سونگون باید سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند که می تواند گرهگشای خوبی برای تامین نیازهای استان باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});