• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

حاشیه بافت فرسوده شهر در دستور کار شورا قرار گیرد

  • کد خبر : 28920
  • 14 شهریور 1400 - 10:00
حاشیه بافت فرسوده شهر در دستور کار شورا قرار گیرد
یاز اکو - عضو شورای شهر تبریز گفت: اولین مسئله‌ای که باید به صورت دائمی در برنامه باشد، حاشیه بافت فرسوده شهر است. برای این منظور ستاد ویژه‌ای برای بافت فرسوده تعریف شود با محوریت شورا و دستگاه های تاثیرگذار. این ستاد ویژه باید به صورت مستمر کار کند و اقدامات باید هفتگی باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، علی نوای باغبان روز یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر تبریز گفت: با مروری به اهم مسایل پیش رو در چهار سال آینده، تاثیرگذاری شورای ششم در افکار عمومی را برای اجرای برنامه ها یادآوری میکنم.

وی با تاکید بر اینکه با تمام وجود خادم مردم باشیم به عنوان شورای شهر افزود: اولین مسئله‌ای که باید به صورت دائمی در برنامه باشد، حاشیه بافت فرسوده شهر است. برای این منظور ستاد ویژه‌ای برای بافت فرسوده تعریف شود با محوریت شورا و دستگاه های تاثیرگذار. این ستاد ویژه باید به صورت مستمر کار کند و اقدامات باید هفتگی باشد.

وی ادامه داد: حمل و نقل عمومی دومین بحث است. حمل و نقل عمومی ۷۰ -۶۰درصد سهم اتوبوسرانی است. در سالهای قبل تردد ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفری بحث بود؛ الان در شرایط کرونایی این میزان کمتر شده و به جای اینکه تقویت شود روز به روز ضعیف شده است. در ۴ سال آینده باید هر سال ۲۰۰ دستگاه به ناوگان اضافه شود و در چهار سال ۸۰۰ دستگاه شود تا به حالت نرمال برسد.

وی اضافه کرد: حمل و نقل عمومی خط یک مترو ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نزدیک به ده میلیارد تومان هزینه شده است ولی نزدیک به ۱ میلیارد تومان پول نیاز است برای تکمیل پروژه. اگر این هزینه را برای خط یک نکنیم، هزینه های قبلی نیز با فرسایش از بین خواهد رفت. برای این منظور مدیریت واحد مترو شورا پیش قدم شود. اساس نامه مترو تبریز بر خلاف مشهد و سایر استان ها دوگانگی دارد چرا نباید یکپارچه باشد.

نوای باغبان ادامه داد: ورزش یکی از مطالبات شهروندان از شورا است. کمیسیون ویژه‌ای تعریف کنیم و در زیرساخت مسایل اجتماعی توجه شود. موضوع تراکتور مسئله روز است، شورا بی توجه رد نشود و مشکلات بررسی شود.

وی تصریح کرد: بحث سرمایه گذاری از زیر صفر باید مطالعه شود. وضعیت بدتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم و سرمایه گذارها فراری هستند.

این عضو شورای ششم تبریز افزود: در کمیسیون فرهنگی به مسائل هنری و مساجد توجه ویژه شود و جلسه فوق العاده‌ای برگزار شود در مورد کرونا چرا که روزانه ۳۰ نفر دفن می‌شوند .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});