• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14
با اشاره به امضای قرارداد 27 میلیارد دلاری میان عراق و توتال؛

یک خبرنگار نفت و انرژی: عراق در توسعه میادین نفت و گاز ایران پیشی گرفته است/ باور کنید صنعت نفت سرمایه گذاری فوری می خواهد

  • کد خبر : 29155
  • 15 شهریور 1400 - 17:38
یک خبرنگار نفت و انرژی: عراق در توسعه میادین نفت و گاز ایران پیشی گرفته است/ باور کنید صنعت نفت سرمایه گذاری فوری می خواهد
یاز اکو - زندی، خبرنگار نفت و انرژی نوشت: عراق جایگاه دوم ایران در اوپک را تصاحب کرده است و همین طور پیش می رود. حالا هی در احیای برجام و رفع تحریم ها تعلل کنید! باور کنید صنعت نفت سرمایه گذاری فوری می خواهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از جماران؛ رضا زندی، خبرنگار حوزه نفت و انرژی، در حساب توییتری خود نوشت: «اینکه وزیرخارجه در کنفرانس عراق کجای عکس بایستد مبیّن جایگاه ایران نیست.اما اینکه سر بجنبانید و ببینید عراق در توسعه میادین نفت و گاز، که نهایتا تبدیل به ثروت ملی می شوند،از ایران پیشی گرفته و جایگاه دوم ایران در اوپک را تصاحب کرده است و همینطور پیش می رود موضوع با اهمیتی است.

‌عراق قرارداد ٢٧ میلیاردد دلاری با توتال امضا کرد. ۳ میلیارد دلار صرف تزریق آب و بهبود استخراج نفت از میادین فعلی می شود. ٢ میلیارد دلار صرف ساخت یک پالایشگاه گازی می شود تا در فاز اول۳۰۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز تولید کند و نهایتا به ۶٠٠ میایون برساند. افزایش تولید نفت ‌میدان رتاوی از ۸۵ هزار بشکه در روز به ۲۱۰هزار بشکه و ساخت نیروگاه تجدید پذیر از دیگر پروژه های سرمایه گذاری توتال در عراق است.

حالا هی در احیای برجام و رفع تحریم ها تعلل کنید! باور کنید صنعت نفت سرمایه گذاری فوری می خواهد. امسال ٢٠٠ میلیون متر مکعب کمبود گاز داریم. سال بعد…»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});