• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

اعطای ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 29454
  • 18 شهریور 1400 - 12:44
اعطای ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق پژوهش و فناوری ارس به ۴۶ شرکت دانش بنیان و فناور آذربایجان شرقی اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محسن نریمان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه صندوق پژوهش و فناوری ارس با سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی از سال ۱۳۹۸ تاسیس شده است، افزود: این تسهیلات از منابع صندوق پژوهش و فناوری ارس، منابع خط اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تخصیص و پرداخت شده است.

وی گفت: تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان به منظور تامین سرمایه در گردش، خرید و نصب تجهیزات و تکمیل خط تولید، تولید نمونه محصول، تولید صنعتی محصول و لیزینگ بوده است.

نریمان ادامه داد: این صندوق همچنین ضمانت نامه های مختلفی را به ارزش بیش از ۱۵۰میلیارد ریال برای ۲۶شرکت صادر کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: صندوق پژوهش و فناوری ارس به عنوان اولین صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی و با اقدام اولیه سازمان منطقه آزاد ارس در سال ۹۸ و با سرمایه گذاری ۳۴ درصدی سازمان منطقه آزاد ارس، ۱۵ درصد پارک علم و فناوری تبریز و ۵۱ درصد سهام بخش خصوصی شامل شرکت های همگامان و تارلاامین ارس تاسیس شده است.

نریمان گفت: اکنون خدماتی از قبیل صدور انواع ضمانت‌نامه، ارایه‌ تسهیلات، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، اخذ و اعطای کارگزاری‌ها، عاملیت و مدیریت منابع مالی توسط این صندوق به مشتریان ارایه می شود.

وی اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری ارس عاملیت مالی و کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی و عاملیت مالی پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی را برعهده دارد. 

نریمان گفت: در سال های اخیر با تاسیس مرکز رشد در منطقه آزاد ارس و صندوق پژوهش و فناوری ارس و نیز مرکز نوآوری ارس قدم های خوبی در مسیر اقتصاد دانش بنیان و تکمیل اکوسیستم دانش بنیان در این منطقه برداشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29454

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});