• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

افتتاح بخشداری باسمنج علیرغم مخالفت ها/ تبریز ریز شد

  • کد خبر : 29702
  • 20 شهریور 1400 - 14:55
افتتاح بخشداری باسمنج علیرغم مخالفت ها/ تبریز ریز شد
یاز اکو- بخشداری باسمنج علیرغم مخالفت تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز و هم چنین اظهارات صاحب نظران حوزه شهری امروز به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، مصوبه ایجاد بخشداری باسمنج در چندی قبل در صورتی ابلاغ شده بود که با اعتراض‌های گسترده کارشناسان، نمایندگان مجلس و تعدادی از اعضای شورای شهر همراه بود. براساس استدلال مخالفان این ابلاغیه، تبدیل باسمنج به بخش با کاهش ۲۵ هزار هکتاری حریم شهر تبریز مانع از توسعه شهر تبریز می شود.

نکته تامل برانگیز این است که موضوع الحاق باسمنج به تبریز، به عنوان یکی از روستاهای حاشیه‌ای تبریز در زمان استانداری مجید خدابخش مطرح و تصویب شده بود اما استاندار فعلی و مدیران مربوطه بدون توجه به تبعات تبدیل باسمنج به مرکز برای تبریز که عملا مغایر با طرح تفصیلی و جامع شهری تبریز است، از یک طرف تمام برنامه ها را زیر سوال برده و از سوی دیگر باعث هدر رفت منابع مالی هزینه شده توسط شهرداری تبریز در این منطقه شدند. به طوریکه تمامی فعالیت های عمرانی صورت گرفته در شهرداری تبریز به خصوص سنوات در زمینه ساخت و توسعه شهرک‌های خاوران و آذران در محدوده مشترک تبریز و باسمنج با این اقدام زیر سوال می رود. 

روح‌الله رشیدی، رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز در پستی انتقادی در واکنش به این تصمیم و مصوبه دولت گفته است : یکی از مصوبات عجولانه‌ی دولت دوازدهم، آن‌هم در آخرین روزهای استقرارش، تصویب ایجاد بخش باسمنج در همسایگی در تبریز بود. این مصوبه، نه از این جهت که موجب ارتقای باسمنج در تقسیمات سیاسی، بلکه از این حیث که تبعات و پیامدهای مخاطره‌آمیزی برای تبریز دارد، عجیب و حتی حیرت‌انگیز بود.

به گفته وی، نخستین پیامد این مصوبه، جدا شدن حدود ۲۱۰۰۰ هکتار از حریم شهر تبریز است. در پی این اتفاق، اولاً مسیر توسعه‌ی تبریز -که رو به شرق دارد- مسدود می‌شود. بنابراین، تبریز عملاً در محدوده‌ای تنگ، محصور خواهد شد. ثانیاً بخش وسیعی از املاک شهرداری تبریز در حریم بخش باسمنج قرار می‌گیرد و هرگونه کاربری و بهره‌برداری از این املاک، منوط به اجازه‌ی بخشداری و شهرداری باسمنج خواهد بود! این مسئله، نقداً موجب تضییع حقوق مردم تبریز می‌شود.

حال سوال اینجاست که چرا چنین تصمیم بزرگی به صورت عجولانه و غیر کارشناسی شده انجام شده است؟ آیا استاندار فعلی می تواند در آینده پاسخگوی تبعات این کار باشد؟!

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});