• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

اظهارات افسر صلحبان: وضعیت سختی در خانکندی ایجاد شده است

  • کد خبر : 29849
  • 21 شهریور 1400 - 17:46
اظهارات افسر صلحبان: وضعیت سختی در خانکندی ایجاد شده است
یاز اکو- به گفته نیروهای صلحبان روسی مستقر در خانکندی، وضعیت زندگی و حیات در خانکندی سخت تر شده است. با این حال نیروهای حافظ صلح روسیه همچنان بر اجرای آتش بس و عملیات نظامی در قره باغ نظارت می کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال رداکتور، سرهنگ ولادیسلاو دمکین نماینده صلح بانان روسی که به طور موقت در منطقه قره باغ آذربایجان مستقر شده اند، این اظهارات را در پی ارائه گزارش عملکرد ماه آگوست این نیروها اعلام کرد.
به گفته وی نقض آتش بس در ماه آگوست چندین بار اتفاق افتاد.فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه اقدامات به موقع را برای جلوگیری از تشدید تنش ها و بازگرداندن آتش بس انجام داد.
ولادیسلاو دمکین خاطرنشان کرد که طی یک ماه گذشته ۸۰ کاروان نیروهای مسلح آذربایجان از کریدور لاچین در جهت های شمالی و جنوبی و همچنین سایر مسیرها به سلامت عبور کردند. در مسیر شوشا-قیرمیزی بازار-قاجار و ماداگیز (سوقوووشان)-گتاوان ونگ و بلعکس مشایعت خودروها تامین گردید. همچنین نیروهای حافظ صلح روسیه نیز حدود ۷۰۰ زائر را همراهی نمودند.
سرهنگ دوم دمکین با بیان اینکه از ۱۶ آگوست، فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه به سبب فعالیت های بشردوستانه تامین آب آشامیدنی ساکنان خانکندی را در دستور کار خود قرار داده تا از وضعیت دشوار کمبود آب جلوگیری کند، افزود: در مجموع بیش از ۲۰۰ تن آب آشامیدنی در بین ساکنان توزیع شده است.
ولادیسلاو دمکین گفت که نیروهای سیار یگان حافظ صلح روسیه در حال رصد خط تماس در قره باغ جهت نظارت بر آتش بس و جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز هستند. وی تعداد این ماموریت ها را در ماه آگوست ۱۹ ماموریت سیار اعلام نمود.
وی همچنین گفت: نمایندگان مرکز مداخلات بشردوستانه روسیه با مشارکت سازمان های خیریه پنج اقدام بشردوستانه برای کمک به آوارگان و خانواده های نیازمند ساکن خانکندی انجام دادند. بیش از پانزده تن کمک های بشردوستانه در بین اهالی توزیع گردید.
در کنار این کمک ها پزشکان واحد درمان ویژه نیروهای حافظ صلح به بیش از ۵۰۰ نفر از ساکنان محلی کمک های تخصصی ارائه نمودند. در طی یک ماه گذشته، صلح بانان روسی حدود ۶۰ بازدید برای اطمینان از امنیت کشاورزی و تعمیرات در مراکز تولیدات محصولات انجام داده اند.
به گفته افسر حافظ صلح مین زدایی منطقه و انهدام مهمات منفجر نشده توسط تیم های مهندسی روسی همچنان ادامه دارد. تا کنون ۱۹۳۷ ساختمان مورد بازرسی قرار گرفته اند، ۶۸۲ کیلومتر جاده و ۲۲۷۵ هکتار پاکسازی شده است و ۲۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه مواد منفجره کشف و منهدم شده است.
ولادیسلاو دمکین گفت که نیروهای حافظ صلح روسیه مطابق توافقات قبلی به انجام ماموریت های صلح طلبانه در منطقه ادامه می دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29849

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});