• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

گزاره‌هایی در مورد افتتاح بخشداری باسمنج

  • کد خبر : 29970
  • 22 شهریور 1400 - 14:30
گزاره‌هایی در مورد افتتاح بخشداری باسمنج
به تصمیم‌گیران دولت جدید تاکید می‌کنیم برای تبریز و آذربایجان شخصی با توان مدیریتی بالا و در قواره‌ی این منطقه انتخاب کنند تا عظمت تبریز ایشان را دچار واهمه نکند.

یاز اکو؛ نوید محمدی نسب‌آباد –

۱-وقتی به افتتاح بخشداری باسمنج معترضیم، نگاهی تک‌بعدی و تبریزمحور نداریم و باسمنج برای ما به اندازه‌ی تبریز مهم و عزیز است. اتفاقا مشکل عقب‌ماندگی باسمنج دردناکتر است. شهرداری باسمنج در سال ۱۳۲۵ تاسیس شده است و امسال هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس شهرداری باسمنج است. حال وضعیت این شهر ۱۲هزار و اندی نفر را مقایسه کنید با شهر کرج که شهرداریش در دهه‌ی سی تاسیس شده است. جمعیت کرج نه تنها با باسمنج قابل مقایسه نیست بلکه فراتر از جمعیت شهر تبریز نیز شده است.

۲-توسعه‌ی باسمنج در گرو استفاده از امکانات شهر تبریز است. تسهیلات بانکی برای کلانشهرها و بودجه‌های کلانشهر تبریز جهت کارهای عمرانی که نمونه‌اش جاده‌ی دو بانده‌ی تبریز-باسمنج که با بودجه شهرداری تبریز احداث شده است، نمونه‌ای از این تسهیلات است و حصار کشیدن دور این شهر با نام بخش جدید، هیچ کمکی به این منطقه نخواهد کرد. مگر بخش‌های ایجاد شده‌ی اقماری اطراف تبریز در دهه‌ی هفتاد چه سودی از بخش شدن برده‌اند؟

۳-طبق اعلام معاون شهرسازی شهرداری تبریز، حریم قانونی شهر اصفهان حدود ۲۷ هزار کیلومتر مربع و حریم قانونی شهر تبریز حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع، یعنی ۲.۵ برابر از شهر اصفهان کوچکتر است. بعد از انقلاب، وزارت کشور به محدودکردن حریم‌های قانونی شهر کهن تبریز مبادرت ورزیده است.

۴- تصمیم بر بخش شدن باسمنج و پیگیری این مسئله از وزارت کشور از طریق استاندار آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است و طبق ادعای یکی از نمایندگان تبریز، جناب استاندار معتقدند تبریز بزرگ و اداره آن سخت می‌شود.

برای همین است که به تصمیم‌گیران دولت جدید تاکید میکنیم برای تبریز و آذربایجان شخصی با توان مدیریتی بالا و در قواره‌ی این منطقه انتخاب کنند تا عظمت تبریز ایشان را دچار واهمه نکند.

۵- مطمئنا وزیر کشور وقت از تبعات این مصوبه خبر داشتند و بی‌دلیل نیست که ابلاغیه‌ی این طرح را در آخرین روز کاری‌شان امضا نمودند که از طرفی خبر این مسئله در هیاهوی تودیع وزرا و اعضای شورای شهرگم شود و هم جوابگوی مسئولیت این طرح نباشند.

۶- نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی و بخصوص تبریز به خاطر عجز در مقابله با این طرح از طرفی و عدم استفاده از ظرفیت رسانهها مقصرند. اهمیت این طرح آن قدر بالا بوده که با پافشاری و برخورد شدید و متحد بتوان حداقل تا استقرار دولت جدید و مذاکره با دولت جدید مسئله را متوقف ساخت.

۷-عده‌ای از آقایان مسئول با جناحی کردن مسئله، می‌خواهند تمام قصورات را به پای دولت روحانی بنویسند. گرچه دولت روحانی بانی و عامل اصلی این طرح است، اما فراموش نکنیم که افتتاح این بخشداری در روز ۲۰ شهریور یعنی سی و نهمین روز استقرار آقای رئیسی رخ داده است و هیچ لزومی برای اجرای عجولانه‌ی ابلاغیه‌ی دولت سابق و دشوار نمودن راه بازگشت به عقب نبوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});