• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت استان خبر داد

راه اندازی ۱۸۲ واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی در سال جاری

  • کد خبر : 30072
  • 23 شهریور 1400 - 13:41
راه اندازی ۱۸۲ واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی در سال جاری
یاز اکو - سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه اندازی 182 واحد صنعتی در پنج ماهه نخست امسال با سرمایه گذاری 2084 میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال بیش از دو هزار و700 نفر در استان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ آرش نگاهبان با اشاره به بخشی از عملکرد حوزه صنعت سازمان صمت استان در پنج ماهه نخست سال جاری، گفت : تا پایان مرداد ماه امسال ۸۶ واحد صنعتی ایجادی با سرمایه گذاری ۸۳۸ میلیارد تومان و اشتغال ۱۶۵۴نفر در استان راه اندازی شده و رشد هشت درصدی از نظر تعداد و رشد ۲۰ درصدی از نظر سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین واحدهای راه اندازی شده ایجادی در شهرستان های تبریز، آذرشهر و شبستر و در گروه های صنعتی ساخت ماشین آلات وتجهیزات، محصولات فلزی فابریکی، محصولات از لاستیک و پلاستیک و ساخت مواد و محصولات شیمیائی بوده است.

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت استان با بیان این‌که راه اندازی ۹۵ طرح توسعه ای واحدهای تولیدی در پنج ماهه اول امسال با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۲۴۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال یک هزار و ۵۸ نفر در استان را فراهم خواهد کرد، افزود : بیشترین واحدهای صنعتی راه اندازی شده ناشی از توسعه واحدهای تولیدی، در شهرستان های تبریز، آذرشهر و شبستر قرار دارند.

فعالیت چهار هزار و ۱۱۹ واحد صنعتی در استان

وی از فعالیت چهار هزار و ۱۱۹ واحد صنعتی در استان با سرمایه ای بالغ بر ۲۳٫۴۵۴ میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: فعالیت واحدهای صنعتی یاد شده زمینه اشتغال ۱۲۶ هزار و ۲۰۷ نفر را فراهم کرده است.

نگاهبان تصریح کرد: توزیع شهرستان ها و واحدهای صنعتی فعال نشان می دهد که بیشترین واحدهای فعال در شهرستان های تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان آباد و بناب قرار دارند.

وی افزود: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، معافیت گمرکی ماشین آلات در پنج ماهه نخست امسال ، نسبت به مدت مشابه سال قبل ،۵۱ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ، تولید شیشه جام ۲۳ درصد ، واگن باری ۵۰ درصد و انواع ژنراتور ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});