• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

آخرین وضعیت سدهای رها شده آذربایجان/راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 65811
  • 18 خرداد 1401 - 14:00
آخرین وضعیت سدهای رها شده آذربایجان/راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
یاز اکو - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای آبگیری سد شهید مدنی و اتمام سد شهریار تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع اعتباری کشور، اولویت دولت سیزدهم تمام کردن پروژه‌های نیمه تمام بویژه در حوزه‌های زیرساختی است تا هزینه‌های صرف شده در این بخش بیش از این هدر نرود.

وی افزود: مثلا برای ساخت سد شهریار در ابتدای کار با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی کمتر از هزار میلیارد تومان هزینه صرف شده اما برای سه درصد باقی مانده بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان پول لازم داریم.

رحمتی اذعان داشت: یکی از شاخصه‌های تخصیص اعتبار برای پروژه‌ها این بود که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد باشند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی توضیح داد: در سر جمع اعتبارات برای محرومیت‌زدایی درصدی در اختیار استاندار قرار گرفت؛ ضمن اینکه با ورود ستاد اجرایی حضرت امام و بنیاد مستضعفان و تمرکز آنها در مناطق محروم برای محرومیت‌زدایی ترکیب پروژه‌ها نیز مشخص شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: در حوزه سدها سد سهند هشترود که برای زیر کشت بردن هفت هزار هکتار طراحی شده تا کنون توانسته ایم ۱۵۰۰ هکتار از اراضی را زیر کشت ببریم تا در این منطقه شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

سدهای نیمه تمام تبریز نماد عقب افتادگی عمرانی استان است

رحمتی سدهای نیمه تمام شهید مدنی و شهریار تبریز را نماد عقب افتادگی عمرانی استان خواند و تصریح کرد: اعتبار لازم برای آبگیری سد شهید مدنی و اتمام سد شهریار تبریز از طرف دولت تخصیص داده شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود کمبود برق را مانع توسعه صنایع در بعضی از شهرک‌های صنعتی استان خواند و افزود: در این سفر به بحث تامین برق صنایع توجه ویژه ای صورت گرفت که می تواند تاثیرات بسیار مهمی در توسعه استان، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت از استان داشته باشد.

وی یادآور شد: در این سفر برای بهره‌برداری از فاز اول اتوبان تبریز- مرند- بازرگان به طول ۴۳ کیلومتر که قرار است تا شهریورماه سال آینده بهره‌برداری شود ۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

رحمتی گفت: برای محور بستان آباد تا خاوران تبریز به طول ۴۱ کیلومتر نیز، دولت ۶۵۰ میلیارد تومان اختصاص داد تا در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});