• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

‏NFT راهی برای درآمد اقتصادی هنرمندان؟

  • کد خبر : 30178
  • 24 شهریور 1400 - 12:00
‏NFT راهی برای درآمد اقتصادی هنرمندان؟
یکی از دلایل رشد سریع و قدرتمند ان اف تی ها در بستر بلاکچین دور زدن واسطه‌هاست. شما دیگر نیاز به واسطه‌ها جهت فروش آثار خود نخواهید داشت. این واسطه‌ها در بازار هنر تبدیل به دلالانی شده‌اند که در صورت عدم رضایت آنها آثار شما خاک خورده و به دست علاقه‌مندان نخواهد رسید ولی ان اف تی ها این واسطه‌ها را حذف می‌کنند.

یازاکو؛ علیرضا فرساد – عکس بالا به قیمت۲۹۰ هزار پوند معادل تقریبی۱۱ میلیارد تومان توسط یک پسر بچه‌ی۱۲ ساله به نام بنیامین احمد فروخته شد.

این طرح نیز به مبلغ ۶۸ هزار دلار معادل یک میلیارد تومان به فروش رفته است.

ان اف تییا همان توکن غیر قابل معاوضه، عصر جدیدی را برای هنرمندان دنیا فراهم کرده است اصلاً ان اف تی چیست و رشد سریع آن بر بستر شبکه‌ی بلاکچین چرا اینقدر سریع و قدرتمند آغازشده و آینده‌ی آن بخصوص برای هنرمندان چیست؟

ان اف تییا همانNon Fungible Token رامی‌توان در قالب یک مثال تعریف کرد. شما یک اثر هنریمانند یک کاریکاتوریایک نقاشیخلق کرده‌اید. می‌خواهید این اثر را بفروشید. هنگامی که آن را در معرض فروش قرار می‌دهید ممکن است فردی آن را به مبلغ هزار تومان و فردی دیگر آن را به مبلغ یک میلیون تومان از شما بخرد. یعنی ارزش اثر شما بستگی به فرد یا افراد خریدار آن دارد و به طور مثال مانند اسکناس ده هزار تومانینیست که ارزش آن ثابت و غیر قابل تغییر باشد.

 

در بازار ان اف تی ها چه چیزهایی را هنرمندان می‌‌توانندعرضهکنند؟

یکی از دلایل رشد سریع و قدرتمند ان اف تی ها در بستر بلاکچین دور زدن واسطه‌هاست. شما دیگر نیاز به واسطه‌ها جهت فروش آثار خود نخواهید داشت. این واسطه‌ها در بازار هنر تبدیل به دلالانی شده‌اند که در صورت عدم رضایت آنها آثار شما خاک خورده و به دست علاقه‌مندان نخواهد رسید ولی ان اف تی ها این واسطه‌ها را حذف می‌کنند. این بازار تازه پا بوده و رشد نهایی خود را نکرده است اما پیش‌بینی می‌شود که حتی محصولات غیر دیجیتال هم خواهند توانست توکنیزه شوند و به صورت NFT به فروش برسند.

 

چگونه می‌توانید آثار خود را در معرض دید و فروش قرار دهید؟

کافیست آثار دیجیتال را در پلتفرم‌هایی مانندopensea – cargo-mintbase و … آپلود کنید و کیف پول دیجیتالی خود را در آنجا تعریف نمایید.

منتظر باشید، مشتری خواهد آمد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});