• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

معدن طلای اندریان آلودگی ندارد، مجوز زیست‌محیطی چطور؟

  • کد خبر : 30398
  • 26 شهریور 1400 - 12:44
معدن طلای اندریان آلودگی ندارد، مجوز زیست‌محیطی چطور؟
یاز اکو - احمد علیرضابیگی؛ نماینده مردم تبریز هم زمستان گذشته اعلام کرده بود؛ "در معدن اندریان، استعلام‌های‌زیست‌محیطی انجام نشده است".

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ورزقان در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه پایش‌های مختلفی بصورت شبانه‌روزی از عملکرد شرکت زرین‌داغ آستارکان انجام می‌گیرد، گفته؛ خوشبختانه نتایج دقیق پایش‌ها که از طرف اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی و کارشناسان دانشگاه تبریز صورت گرفته، نشان می‌دهد برخلاف نظریه‌های غیرکارشناسی در فضای مجازی، در معدن طلای اندریان شهرستان ورزقان هیچ‌گونه آلایندگی که موجب ضرر و خسارت محیط‌زیست در منطقه شود، وجود ندارد و شرکت زرین‌داغ آستارکان همکاری لازم در حفظ محیط‌زیست را با کارشناسان ما انجام می‌دهد.

حال که بنا به گفته آقای سیدقمی، معدن طلای اندریان هیچگونه آلودگی ندارد، سوال این است که این معدن مجوز زیست‌محیطی هم دارد یا نه؟ چرا که خود ایشان قبلا گفته بود؛ “معدن طلای اندریان (زرین داغ آستارگان) این شهرستان فاقد مجوز کمیته ماده ۲ ارزیابی زیست‌محیطی است”.

احمد علیرضابیگی؛ نماینده مردم تبریز هم زمستان گذشته اعلام کرده بود؛ “در معدن اندریان، استعلام‌های‌زیست‌محیطی انجام نشده است”.

حتی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان در روزهای نخست سال، “ایجاد معدن طلای اندریان را اساساً اشتباه دانسته و گفته بود؛ “معدن اندریان اگر امروز تعطیل شود، بهتر از فرداست”.

دکتر عباس‌نژاد اضافه کرده بود: “قبلا هم گفتم و الان هم تاکید می‌کنم که هیچ واحد معدنی و صنعتی نمی‌تواند بگوید من آلاینده نیستم و نمی‌توان یک واحد همیشه آلاینده است و یا همیشه پاک است و یک مدیر محیط‌زیست عاقل هیچ وقت چنین چیزی نمی‌گوید”.

وی همچنین با تایید اظهارات بیگی، گفته بود: “اتفاقی که در معدن طلای اندریان اتفاق افتاده این بود که مجوز زیست‌محیطی در ابتدای فعالیت آنها وجود نداشته است”.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});