• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
یادداشت رییس شورای اسلامی شهر تبریز به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی

شهریار، طلایه دار مفاخر عرصه ادب و فرهنگ تبریز

  • کد خبر : 30506
  • 27 شهریور 1400 - 8:41
شهریار، طلایه دار مفاخر عرصه ادب و فرهنگ تبریز
یاز اکو - رییس شورای اسلامی شهر تبریز در یادداشتی روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار را تلنگری برای یادآوری جایگاه و ارزش والای این شاعر معاصر قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، در یادداشت حجت الاسلام رسول برگی آمده است:

۲۷ شهریور ماه، روز ملی بزرگداشت شعر و ادب فارسی و استاد سیّد محمد حسین شهریار هر ساله تلنگری است که جایگاه و ارزش بزرگ شاعر تاریخ معاصر ایران و طلایه‌دار مفاخر عرصه ادب و فرهنگ تبریز را برای ما یادآوری کند، حقیقتا شهریار نام بزرگی است، به بزرگی تاریخ و ادبیات این سرزمین که محبوبیّت این شاعر توانا و ولایتمدار، بدون مرز و جهانی است. نام پرآوازه تبریز سالهاست که با نام استاد شهریار عجین شده است و اگر در جای جای ایران اسلامی از مفاخر تبریز سوال کنید، بی شک یکی از اولین جواب ها نام استاد شهریار خواهد بود، پس چنین جایگاه ادبی و هویتی ارزشمند باید بسیار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اما متاسفانه با اینکه مقبره الشعرای تبریز در سال‌های نه چندان دور به عنوان چراغ همیشه روشن فرهنگ و ادب تبریز شناخته می‌شد، سالهاست که مورد بی مهری قرار گرفته و دل شهروندان از تاخیر طولانی در بازسازی آن به درد آمده است، تکمیل و احیای این پروژه مطالبه مردم و نمایندگان مردم در ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر تبریز از تمامی دستگاه های متولّی و شهرداری است.

نگاه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهر باید احیا شود، چون توجه به این مسائل توجه به روح و روان این موجود زنده است، برگزاری همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در تبریز همراه با رویدادهای جانبی مختلف، نگاه فرهنگی و هنری مناسبی در جهت ارج نهادن و معرفی جایگاه استاد شهریار است، حقیر ضمن عرض خدا قوت خدمت دست اندرکاران و دستگاه‌های متولی برگزاری این رویداد، به نوبه خود از زحمات و تلاش های این عزیزان تقدیر و تشکر می نمایم.

رسول برگی

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});