• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
معرفی مدیران تبریز

حجت الاسلام برگی رئیس شورای شهر تبریز

  • کد خبر : 88947
  • 27 آذر 1401 - 17:58
حجت الاسلام برگی رئیس شورای شهر تبریز

حجت الاسلام برگی رئیس شورای شهر تبریز حجت الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و عضو کمیسیون عمران، تحمل و نقل و ترافیک شوری شهر تبریز است .  بیوگرافی تولد و تحصیلات رسول برگی متولد ۱۳۵۶می ​باشد . وی مدرک حوزوی خود را در خارج از فقه از آیت الله مسلم ملکوتی (ره) […]

حجت الاسلام برگی رئیس شورای شهر تبریز

حجت الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و عضو کمیسیون عمران، تحمل و نقل و ترافیک شوری شهر تبریز است . 

بیوگرافی

تولد و تحصیلات

رسول برگی متولد ۱۳۵۶می ​باشد . وی مدرک حوزوی خود را در خارج از فقه از آیت الله مسلم ملکوتی (ره) اخذ نموده است و علاوه بر آن در دانشگاه مدارک تحصیلی کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد جامعه شناسی را اخذ نموده است.

خانواده 

حاج رسول برگی خلجان فرزند مرحوم حاج محمدعلی برگی می باشد. وی همچنین برادر دو شهید می باشد . حسن برگی کودک ۷ ساله ای که در سال ۵۷ و در تظاهراتهای ضد رژیم پهلوی به شهادت می رسد و دیگر برادر وی ابراهیم در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده است. 

پست ها و موقعیت ها 

شیخ رسول برگی از لحاظ سیاسی شخصیتی اصولگرا بوده و به دلیل حضور مستمر به عنوان سخنران در جلسات مذهبی و هیئات حسینی نفوذ ویژه ای در محافل مذهبی تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان دارد.

وی ریاست ستاد مردمی رییسی در سال ۹۶ در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری را برعهده داشته است. حجت الاسلام برگی در سال ۱۳۹۶ در انتخابات ریاست وی پیش از شرکت در انتخابات و حضور در ششمین دوره  شورای شهر تبریز، ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی را به عهده داشته است.  

ریاست ششمین دوره شورای شهر تبریز 

حجت الاسلام برگی در ششمین دوره اانتخابات شورای اسلامی شهر تبریز بدون حضور در لیست انقلاب که با حاشیه هایی همراه شد، با ۲۸۴۶۸ رای به عنوان چهارمین فرد منتخب شورا انتخاب گردید.

وی از بدو ورود به شورای شهر تبریز موفق به کسب نظر سایر اعضا جهت ریاست شورای شهر شد که این نائلیت در سال دوم نیز تداوم داشته است. وی در سال اول حضور در سه کمیسیون عمران حمل و نقل، ارزیابی،تحقیق و نظارت و کمیسیون ورزش و جوانان حضور داشت که در سال دوم تنها به کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اکتفاء نمودند.

انتقاد و استیضاح شهردار اول شورای ششم

برگی جزو اولین منتقدین عباس رنجبر شهردار منتخب اول شورای ششم بود و جزو حامیان استیضاح ایشان بود که نهایتا منجر به برگزاری استیضاح و عزل رنجبر شد.

اعتراض به بخش شدن باسمنج 

برگی در اعتراض به بخش شدن باسمنج گفته:  به موضوع کوچک شدن حریم تبریز توجه کنید، حقیقتا با این اتفاق حریم تبریز کوچک تر می شود و باسمنج نیز بزرگ نمی‌شود با همان بودجه و همان اندازه باقی می ماند؛ یعنی نه به نفع تبریز و نه به نفع باسمنج، ما می‌خواهیم مناطق ما یکسان و با عدالت توسعه یابد، ما می‌خواهیم در باسمنج شهرداری ایجاد کنیم و مسائل عمرانی و شهرسازی را شروع کنیم، باسمنج چشم تبریز است و به مردمان و جغرافیای آن منطقه افتخار می کنیم.

انتقاد از  بانک شهر 

حجت الاسلام برگی در صحن شورا گفت: از سال ۱۳۸۸ تاکنون امکانات شهرداری تبریز به ارزش میلیاردها تومان بصورت رایگان در اختیار بانک شهر قرار گرفته که باید مشخص شود چه کسانی از این امر متنفع شده‌اند.

نامه به وزیر کشور در مورد دریاچه اورمیه

رئیس شورای شهر تبریز در تیرماه ۱۴۰۱ طی نامه‌ای به وزیر کشور نوشت:

دریاچه ارومیه، نگین آبی ایران‌زمین، دریاچه منحصر به فرد و شهره کشور در جهان، در وضعیتی تلخ و اندوه بار قرار گرفته است که این وضعیت، ثمره سوء مدیریت گذشتگان و اشتباهات جبران ناپذیر در این حوزه آبریز است. این بی تدبیری ها با حیف و میل میلیاردها تومان از بیت المال که برای رفع این مشکل اختصاص یافته بود، راه به جایی نبرد و  از پیکر زخمی این دریاچه همیشه مظلوم نه تنها دردی دوا نشد، بلکه در حال حاضر در بدترین شرایط تاریخی خود قرار داد.

پیگیری تخلفات آذرپارک

برگی رییس شورای شهر با انتقاد از پارک که پیمانکار دریافت هزینه پارک کنار خیابانهای شهر تبریز است گفت:رئیس شورای شهر تبریز گفت: شرکت آذر پارک غیر از اینکه آبروی شهردار را ببرد عایدی نداشته است.وی ادامه داد: شهردار وقتی با ماشین خود در تهران بود آذرپارک به خود شهردار اس ام اس می‌فرستد که هفت هزار تومان بابت پارک شما از حسابتان کسر شد!

همراهی تا انتقاد از یعقوب هوشیار

 پس از چندین وقت کش و قوس و انتخاب یعقوب هوشیار به عنوان شهردار تبریز برگی  جزو حامیان وی بوده و معتقد است که هوشیار شهرداری پرتلاش و موفق است. او چندین بار تاکید کرده است که تا وقتی که شهردار برای شهر و مردم کار کند، از وی حمایت خواهد کرد.

اما اخیرا رئیس شورای شهر تبریز شروع به انتقاد از شهردار کرده است.

وی ضمن اعتراض به غیبت  یعقوب هوشیار شهردار تبریز و اتمام حجت با او، گفت: اگر هوشیار هفته بعد  هم در جلسات شورا حضور پیدا نکند؛ جلسات شورا را تعطیل خواهم کرد، هر هفته مرخصی و جلسات دیگر نمی شود، باید شخصا در جلسات شورا حضور پیدا کنند. 

حال باید منتظر ماند و دید که در هفته‌های آتی روابط حجت‌الاسلام رسول برگی رئیس شورای شهر تبریز با دکتر یعقوب هوشیار شهردار به چه سمت خواهد رفت.

شکست در انتخاب سال سوم هیئت رئیسه شورا 

برگی در سال سوم با توجه به چند تیرگی که در جناح اکثریت به وجود آمد نتوانست کرسی ریاست را برای سال سوم تصاحب کند و کرسی خود را به دکتر شهرام دبیری واگذار کرد . وی در اولین نشست خبری که بلافاصله بعد از انتخابات هیئت رئیسه برگزار شد در واکنش به شکست خود گفت: شرافتم را به ریاست نفروختم .

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 18در انتظار بررسی : 15انتشار یافته : ۳
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});