• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
0

توافق، اقتدار و تقابل

  • کد خبر : 113374
  • 12 مرداد 1402 - 22:57
توافق، اقتدار و تقابل
مقایسه سومین دوره انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر ششم با سالهای پیشین

یازاکو – آرمان نویدی؛ این روزها سال سوم فعالیت شورای ششم شهر آغاز می‌گردد و قرار است انتخابات هیئت رئیسه برای سال سوم شورا نیز برگزار گردد.
هر چقدر که انتخابات سال اول و دوم بی‌سروصدا بود، امسال این کارزار پرهیاهو است و هفته‌هاست در این مورد بحث می‌شود. از پچ‌پچ‌های درگوشی صحن گرفته تا جلسات غیررسمی در دفاتر و منازل برای انتخاب رئیس سال سوم شورا.
سال اول شورا فضا کاملا متفاوت بود، آرایش نیروها با آنچه که امروز می‌گذرد فرق داشت. به جز چند عضو مستقل دوره‌ی قبل شورا، تقریبا تمام اعضا شورا یا جزو کاندیداهای لیست انقلاب اسلامی بودند ولی موفق به حضور در لیست نهایی این ائتلاف نشده بودند.
در روزهای آغازین شورا مرزبندیهای امروزی هنوز به وجود نداشت. به همین خاطر پیش از آغاز جلسات رسمی در فضایی آرام، توافقات انجام شده بود و همه اعضاء با رای قاطع حجت‌الاسلام برگی را به ریاست شورا برگزیدند. این توافقات اما زیاد طول نکشید و زلزله استیضاح اولین شهردار شورای ششم صف‌بندی‌های جدیدی ایجاد کرد و با انتخاب یعقوب هوشیارتر و دیوارهای رودررو مستحکم‌تر شد. حالا کرسی‌های شورا با یک جناح اکثریت ۷نفره در مقابل اقلیتی ۶ نفره مرکب از مخالفین و موافقین شهردار سابق اما مشترک در موضع انتقادی بر علیه جناح اکثریت و تا حدودی شهردار منتخب اکثریت رو در روی هم قرار گرفته‌ بودند.
سال دوم شورا جناح اکثریت با یک توافق قاطع بر روی کرسیهای هیئت رئیسه، تمام اعضای جناح اقلیت را از این صندلیها بیرون راند. اعضای اقلیت حتی به چینش و حضور اعضا در کمیسیون‌ها نیز معترض بودند و برخی از اعضا، جناح اکثریت را متهم به انحصار طلبی کردند.
حالا در آستانه سال سوم گویا قرار نیست هیئت رئیسه شورا به سادگی سال اول و دوم انتخاب شوند. در جناح اکثریت به غیر از نوای باغبان و پرویز هادی نام هر پنج عضو اکثریت به عنوان مدعی ریاست شورا مطرح می‌شود، جناح اقلیت با توجه به این چند دستگی، نیم نگاهی به کرسی ریاست دارد.
در جناح اکثریت نام سه گزینه پررنگ‌تر از بقیه است.
برگی رئیس فعلی، دبیری رئیس ادوار پیشین و زعفرانچی‌لر که نام وی زودتر از همه برای کاندیداتوری سال سوم بر سر زبان‌ها افتاد.
در یادداشت بعدی به تحلیل حالتها و احتمالات مختلف انتخابات سال سوم ریاست شورای شهر خواهیم پرداخت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=113374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});