• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

ساخت و ساز غیرمجاز آفت بزرگ شهرستان بستان آباد

  • کد خبر : 84061
  • 12 آبان 1401 - 10:30
ساخت و ساز غیرمجاز آفت بزرگ شهرستان بستان آباد
یاز اکو - فرماندار بستان آباد ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف مسیل ها را آفت بزرگ این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی، پاشایی در مراسم معرفی دادستان جدید بستان آباد گفت: بستان آباد به جهت ویژگی ها و ظرفیتهای بی بدیل طبیعی و جغرافیایی مورد توجه سودجویان و متخلفان است و تصرفات گسترده اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز مردم شهرستان را کلافه کرده است.

وی ادامه داد: در هفت ماه گذشته بیش از ۱۰۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و مسیل رودخانه ها با دستور دستگاه قضایی در شهرستان قلع و قمع شده است و ادامه این مسیر و اقدام جدی می تواند برای سودجویان بازدارنده باشد.

پاشائی در این رابطه پیشگیری را موثرتر و کارآمدتر از قلع و قمع دانست و افزود: دستگاههای اجرایی و نظارتی باید قبل از اینکه بنایی ساخته و هزینه ای بر مردم و بیت المال تحمیل شود مانع ساخت و ساز غیرمجاز شوند.

در این مراسم معاون رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در کنار رسیدگی به دعاوی مردم و اجرای عدالت وظیفه سنگین نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط دستگاههای مختلف را نیز بر عهده دارد تاکید کرد: بسیاری از مشکلات موجود که باعث نارضایتی مردم از ادارات و دستگاههای اجرایی می شود عدم اجرای درست و به موقع قانون است.

وی تصریح کرد: اجرای قانون با سرعت و دقت می تواند مانع بسیاری از نارضایتی ها و کاستی ها شود.

افزایش پرونده های کیفری در کشور

فیض اللهی با اشاره به روند افزایشی پرونده های کیفری در کشور گفت: دستگاههای فرهنگی برای پیشگیری از جرم و حذف بسترهای جرم و فساد در کشور باید در کنار دستگاه قضایی باشند.

وی افزود: هر قاضی در دستگاه قضایی کشور روزانه بیش از ۲۰ فقره پرونده را رسیدگی می کند که در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار بیشتر است و طبیعی است با این حجم از پرونده و مراجعه به دستگاه قضایی، تحقق اهداف عالی این دستگاه برای رسیدن به عدالت مطلوب و رضایتمندی بیشتر دشوار خواهد بود.

در این مراسم حسین متقی نیا به عنوان دادستان جدید شهرستان بستان آباد معرفی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});