• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

اقدامات غیرقانونی بنگاهداران و افزایش پرونده‌های محاکم

  • کد خبر : 96878
  • 09 اسفند 1401 - 12:30
اقدامات غیرقانونی بنگاهداران و افزایش پرونده‌های محاکم
یاز اکو - دادستان بستان آباد گفت: مماشاتی با تخلفات مشاورین املاک نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین حسین متقی‌نیا دادستان عمومی و انقلاب بستان آباد صبح امروز در جمع بنگاهداران و مشاورین املاک شهرستان با اشاره به برخی تخلفات و اقدامات غیرقانونی بنگاهداران و نارضایتی های مردم از اقدامات آنها اظهار کرد: دستگاه قضایی شهرستان با اقدامات خلاف قانون و تخلفات مشاورین املاک که موجب تضییع حقوق مردم و افزایش پرونده‌های محاکم می شود برخورد خواهد کرد.

وی همچنین با برشمردن برخی از مصادیق تخلفات و اقدامات غیرقانونی بنگاهداران افزود: سوء استفاده از ضعف نفس، انجام معاملات صوری، عدم احراز اصول اسناد و مدارک طرفین و جعل قراردادها از جمله اقدامات خلاف قانون است که توسط مشاورین املاک انجام می شود که مردم و متعاملین را دچار مشکل می کند.

دادستان بستان آباد از اتحادیه مشاورین املاک و اتاق اصناف خواست با هماهنگی دادستانی تیم نظارتی تشکیل و تخلفات صنفی بنگاهداران به ویژه در مناطق روستایی را گزارش کنند.

فعالیت بنگاه‌های املاک فاقد مجوز و عدم اطلاع مشاوران املاک از قوانین

رئیس دادگستری بستان آباد نیز در این نشست گفت: فعالیت بنگاه‌های املاک فاقد مجوز و عدم اطلاع مشاوران املاک از قوانین از آفت‌های اصلی این حوزه است.

محمدباقر فتحی رییس دادگستری شهرستان بستان آباد در همایش بررسی حقوقی قراردادهای ملک و مسکن با اشاره به حجم بالای پرونده های اختلاف ملکی در محاکم گفت: بسیاری از مشکلات و آفت های حوزه مسکن و املاک ناشی از فعالیت بنگاههای فاقد مجوز و عدم اطلاع مشاورین املاک از قوانین این حوزه است.

وی تصریح کرد: در برخی موارد مشاورین املاک به دلیل منافع مالی و یا عدم اطلاع از قوانین خواسته های طرفین معامله را مکتوب نمی کنند و یا اصلا توجهی به شروط و خواسته های آنان ندارند که در آینده همین بی توجهی به خواسته های متعاملین موجب بروز اختلاف و تشکیل چندین پرونده قضایی در محاکم می شود.

رئیس دادگستری بستان آباد با اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای تداوم آموزش های حقوقی به مشاورین املاک از ادارات صمت و اتاق اصناف و همچنین ثبت اسناد و املاک خواست برای برگزاری دوره های آموزش برای بنگاهداران و فعالین حوزه ملک و مسکن برنامه ریزی کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96878

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});