• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

قزاقستان توافق لغو روادید با ایران را به اجرا گذاشت

  • کد خبر : 70072
  • 20 تیر 1401 - 18:30
قزاقستان توافق لغو روادید با ایران را به اجرا گذاشت
یاز اکو - کمیته خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی قزاقستان اعلام کرد که طبق توافق انجام شده، شهروندان جمهور ی اسلامی ایران، هند و چین می توانند، بدون نیاز با اخذ روادید، به قزاقستان سفر کنند و حداکثر تا ۱۴ روز اقامت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رسانه های قزاقستان روز دوشنبه نوشتند کمیته خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی جمهوری قزاقستان اعلام کرد این کشور طبق توافق های قبلی، به طور زمینه یکجانبه سفر بدون روادید (سفر ۱۴ روزه) را برای شهروندان ایران، هند و چین فراهم کرده است.

طبق مقررات جدید بدون روادید خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی جمهوری قزاقستان، شهروندان ایران، هند و چین می توانند از لحظه عبور از مرز تا ۱۴ روز تقویمی بدون ویزا وارد قزاقستان شده و در این کشور اقامت کنند.

در عین حال، کل دوره اقامت در قزاقستان بدون روادید نباید از ۴۲ روز تقویمی در هر دوره شش ماهه(۱۸۰ روز) بیشتر شود.

این وزارتخانه توضیح داد:این مدت سفر بدون روادید برای مقاصد تجاری، شخصی و گردشگری مجاز است و شهروندان کشورهای یادشده برای انجام هرگونه فعالیت های دیگر، باید از قبل مجوز کار و ویزای مناسب در قزاقستان دریافت کند.

به گزارش ایرنا قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان ماه گذشته در سفر به تهران، در دیدار با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: قزاقستان برای سفرهای ۱۴ روزه اتباع ایرانی امکان ورود بدون روادید ایجاد می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد یک وضعیت بدون روادید برای شهروندان ایرانی برای مدت ۱۴ روز هستیم. این اقدام با هدف گسترش بیشتر همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله تماس بین نمایندگان جامعه تجاری و جذب تعداد زیادی گردشگر است. تجار ایرانی از این مزیت نهایت استفاده را خواهند برد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});