• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5
گزارش یاز اکو از جلسه شورای شهر تبریز

تجلیل از خانواده استاد شهریار به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی

  • کد خبر : 30727
  • 28 شهریور 1400 - 13:01
تجلیل از خانواده استاد شهریار به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی
یاز اکو - به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی از خانواده استاد شهریار، شاعر بلند آوازه تبریز، در صحن علنی شورا تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، در این جلسه استاد علی شهودی شاعر آیینی و شهریار شناس تبریزی با سرودن برخی اشعار استاد، زندگینامه شهریار ایران را توضیح داد.

مدیران شهرداری موضوع فوت پاکبان تبریزی را پیگیری کنند

رییس شورای شهر تبریز گفت: در روزهای اخیر یکی از همکاران مجموعه شهرداری جانشان را از دست داده اند از مدیران شهرداری می خواهیم که موضوع را به دقت پیگیری کنند.

به گزارش یازاکو، حجت الاسلام برگی، صبح امروز، یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر گفت: ایام دفاع مقدس ایام عزت ما است و دنیا هنوز هم در حیرت اقدامات جوانان ما در جبهه هاست.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: شهرداری در همکاری با خیرین باید با جدیت رفتار کند.

وی افزود: خیری برای احداث گرمخانه برای سالمندان و کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست اقدام کرده اما شهرداری در این خصوص همکاری شایسته ای با این خیر نداشته است.

رسول برگی با بیان اینکه شهرداری به جای همکاری با خیرین و سرمایه گذاران آنها را فراری می‌دهد، گفت: اگر فردی در این زمینه ها با خیرین و سرمایه گذاران بد رفتاری می‌کند، باید اخراج شود. نباید خیرین و سرمایه گذاران از شهر فراری داده شوند.

وی گفت: یکی از مدیران در یک روز یازده نفر را وارد شهرداری کرده است.

وی ادامه داد: در یکی از فرهنگسراها دو نفر خانم جذب شده اند که روزانه فقط۱۵ دقیقه وارد شده و با هم درد و دل می کنند و کسی حق ندارد بپرسد چکاره هستید؟ و از کجا آمده اید؟
وی خاطر نشان شد: همچنین خانمی را به عنوان راننده پایه یک جذب کرده اند که حتی نمی تواند پراید براند.

۴۵درصد مصرف آب در ایام کرونا افزایش یافته است

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: در ایام کرونا ۴۵ درصد مصرف آب بالا رفته و با کمبود آب شرب مواجه شدیم، آب شرب تبریز از چاه ها و خط زرینه رود تامین می شود.

به گزارش یازاکو، علیرضا ایمانلو” صبح امروز، یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر گفت: انتقال آب ارس به تبریز باعث نجات تبریز از کم آبی خواهد بود و باید این امر در اولویت قرار داده شود، چون اگر اگر نتوانیم انتقال بدهیم با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: انتقال آب از ارس به تبریز باعث می شود از آب های زیرزمینی استفاده نکنیم، از شورا و مسئولان استان می خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته اقداماتی برای عبور از بحران کم آبی انجام داده ایم. ایمانلو اذعان کرد:برای کمبود آب در سال ۱۴۰۱ باید اقداماتی انجام شود تا با کمبود آب مواجه نشویم.

ایمانلو بیان کرد: حدود ۸۶ درصد مناطق تبریز به فاضلاب متصل هستند و امیدواریم تا ۴ سال آینده این رقم را به صد درصد برسانیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب نیز در ادامه گفت: ۱۵ سال بعد ۴۲ میلیون متر مکعب کمبود آب خواهیم داشت، بجز ارس منابعی وجود ندارد که شهر را نجات دهد.

“محمد خانی” ادامه داد: با تصمیم گیری های اشتباه شهرسازی در سه راه منبع و شمس تبریزی و برخی نقاط دیگر مواجه هستیم.

وی افزود: بعد از ۱۵ سال توانستیم در شهرداری منطقه ۱۰ مشکل را حل کنیم.

پیگیری تبدیل وضعیت عادلانه نیروها و حذف واسطه ها در دستور کار قرار گیرد

سید کاظم زعفرانچیلر در سخنان میان دستور خود گفت: شهرداری بیش از ۳۵۰ خدمت از بدو تولد تا تدفین اموات را در شهر انجام می‌دهد که اگر فقط یک خدمت مثل جمع آوری زباله از سطح شهر متوقف شود، آن وقت ارزش نیروی انسانی شهرداری مشخص می‌شود و در این خصوص باید پیگیر تبدیل وضعیت عادلانه این نیروها باشیم.

وی اضافه کرد: اکنون امنیت شغلی، آرامش روانی، افزایش بهره ‌وری و شادابی کارکنان شهرداری با ساماندهی نیروی انسانی یکی از مهمترین اولویت‌های شهرداری است، که امیدوارم یکی از اولویت‌ها در سال نخست فعالیت شهردار جدید باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: اکنون بانک اطلاعاتی مشخص و سیستم منابع اطلاعاتی کارکنان به صورت شفاف وجود ندارد و این عدم شفافیت باعث سوء استفاده از این امر و ورود و جذب افراد خاص توسط برخی افراد اخص می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که همچون سایر سازمان‌ها در شهرداری هم روند ارتقا، ترفیع و کسب مسئولیت باید هدفمند و بر اساس ضوابط باشد، نه روابط، اما با نبود سامانه مشخص برای نیروی انسانی و عدم شفافیت، هر روز شاهد اعلام آمار جدید از تعداد نیروها و مغایرت آمارها با یکدیگر هستیم.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد: یکی از اصلی ترین حجم مراجعات به شورای شهر، تبعیض در قراردادها و نوع قراردادهاست. اکنون نزدیک به ۱۷ نوع قرارداد از قبیل تامین نیرو، کار معین، کار مشخص، حجمی، فضای سبز و…. داریم که کارآمدی و بهره وری نیروی انسانی را زیر سوال برده است.

سید کاظم زعفرانچیلر اضافه کرد: تنوع قراردادها در یک اتاق که همگی یک کار ثابت و معینی را انجام می‌دهند، یکی سه میلیون دریافتی دارد، یکی ۵ میلیون، دیگری ۷ میلیون، عده‌ای ۹ میلیون و تعدادی ۱۲ میلیون و بالاتر دریافتی دارند که این تنوع قراردادی باعث ایجاد چالش جدی در مسیر کارآمدی نیروی انسانی و انگیزه و بهره وری می‌شود.

وی گفت: اکنون ضرورت حذف شرکت‌های واسطه نیروی انسانی بیش از هر زمانی احساس می‌شود. وقتی شهرداری حدود ۱۰ میلیون برای هر فرد پرداختی دارد ولی به فرد کارمند حدود ۷ میلیون پرداخت می شود، چه ضرورتی دارد که این ارقام درشت به واسطه ها برسد و علی‌رغم هزینه‌کرد شهرداری، نارضایتی نیروی انسانی را هم در پی داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: شرکت‌های تامین نیروی انسانی به یکی از حفره های فساد در شهرداری و اهرم فشار بر آن تبدیل شده که یکی از دلایل مقاومت در برابر حذف این شرکت‌ها، وجود تضاد منافع برخی مدیران و حضور برخی از مدیران در هیئت مدیره این شرکت‌ها ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه شهرداری ارومیه و قم برای حذف واسطه‌ها و قرارداد مستقیم نیروها با خود شهرداری پیش روی ماست. هرچند برخی ایرادات به این اقدام هم وارد است ولی می‌توان با اصلاح ایرادات مطروحه و نواقص موجود، این اقدام با شکل بهتری در تبریز اجرایی شده و قراردادهای مستقیم با شهرداری منعقد شود.

زعفرانچیلر با اشاره به اینکه بخشنامه سال ۱۳۹۸ وزارت کشور در این زمینه دست شهرداری را در این حوزه باز گذاشته است، افزود: در آن بخشنامه آمده است: “ساماندهی نیروهای انسانی که رابطه مستقیم با شهرداری و سازمانهای وابسته ندارند، می‌توان به قرارداد مستقیم با شهرداری تبدیل شود.”

رییس کمیسیون سرمایه گذاری بهبود فضای کسب و کار اظهارداشت: مسئله‌ی مهمِ نیروی انسانی در سال های اخیر به ابزار انتخاباتی برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس و حتی شورای شهر تبدیل شده و معتقدم این موضوع باید یکبار برای همیشه حل شود تا دستاویز اقدامات انتخاباتی قرار نگیرد و کرامت نیروی انسانی با چنین وعده‌های انتخاباتی خدشه‌دار نشود.

وی با بیان اینکه قراردادهای ضعیف رانندگان استیجاری نیز ظلم در حق آنهاست اضافه کرد: مشکل نبود قرارداد قابل اتکا، مشکل پرداخت حق بیمه، گرانی لوازم خودرو، هزینه سوخت و… باعث شده تا مبلغ اندکی برای گذران زندگی و معیشت رانندگان محترم باقی بماند که باید این موضوع تدبیر شود و مورد رسیدگی و تجدید نظر قرار گیرد.

سید کاظم زعفرانچیلر تصریح کرد: مسئله دیگر، مسئله نیروهای پیمانی است که با آزمون وارد شده اند، در واقع محاسباتی که در یکی از آیتم های حقوق آنها انجام شده، مطابقت با مصوبه ۱۳۹۸ هیئت دولت ندارد. علی رغم پیگیری این کارکنان، تابحال نتیجه ای نداشته است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: در نهایت، موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران و تعلل جدی معاونت نیروی انسانی شهرداری در بهره ‌مندسازی کارکنان از این قانون بودجه ۱۴۰۰ و مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: نبود شفافیت در تبدیل وضعیت ۳۸۰ نفری آزمون‌ها و عدد مبهم تبدیل وضعیت ایثارگران باعث نگرانی کارکنان شهرداری شده است. امروز و فردا کردن و تعلل در این زمینه مشکلات جدی در آینده ایجاد می‌کند و ممکن است قانونی که برای تبدیل وضعیت ابلاغ شده، دیگر تمدید نشود چنانچه در گذشته قانون مشابهی داشتیم ولی به دلیل کوتاهی معاونت منابع انسانی این فرصت از دست رفت. لذا سرپرست محترم شهرداری تبریز باید سریعا نسبت به اقدام عملیاتی در حوزه تبدیل وضعیت و ارائه گزارش تا دو هفته آتی در صحن شورا اقدام کنند.

زعفرانچیلر گفت: در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران باید متذکر شویم که نص صریح قانون، تبدیل هر نوع رابطه استخدامی به استخدام رسمی است و اینکه مرحله به مرحله از تامین نیرو به کار مشخص، سپس پیمانی و در نهایت رسمی تبدیل شوند، خلاف قانون است، چنانچه بر اساس نمونه های موجود، ارگان‌های دولتی ایثارگران را با هر نوع قرارداد به رسمی تبدیل کرده و در احکام آنها نهایی کرده اند و بودجه آن در لایحه بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

وی اظهارداشت: تعلل در این زمینه ها پذیرفتنی نیست و در صورت فرصت سوزی جهت استفاده از این قانون برای ساماندهی نیروی انسانی شهرداری، عواقب آن بر عهده مدیران ارشد شهرداری است که باید پاسخگو باشند چراکه بخشی از بار مالی شهرداری با تبدیل به رسمی، از دوش شهرداری برداشته شده و به دولت منتقل خواهد شد که این رقم در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: در این زمینه پیشنهاد می‌شود، گزارش ریز ماهیانه از روند ساماندهی نیروی انسانی و تبدیل وضعیت‌ها به شورای شهر ارایه شود؛ ضرب‌العجل و تاریخ اتمام روند تبدیل وضعیت ها تعیین شود، لیست اسامی تبدیل وضعیت‌ها به صورت شفاف منتشر شود تا نفرات مشمول این قوانین مشخص شده و جای سوءاستفاده باقی نماند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});