• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

نوروزی: خودروسازان داخلی خیال نکنند نور چشم هستند

  • کد خبر : 30784
  • 28 شهریور 1400 - 17:31
نوروزی: خودروسازان داخلی خیال نکنند نور چشم هستند
یاز اکو - نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن حمایت از تصمیم مجلس درخصوص واردات خودرو با تاکید بر اینکه خیلی از خودرو سازان داخلی خیال نکنند نور چشم هستند، گفت: نمی شود که آب، برق، گاز و اینگونه هزینه های تولید خودرو ساز داخلی ما با ریال محاسبه شود اما محصول آن به دلار در بازار عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت و گو با اشاره به تصمیم مجلس درخصوص آزادسازی واردات خودرو عنوان کرد: در کشور ما جلوی واردات خودرو گرفته می‌شود، از آن سو مدیریت ایران خودرو و سایپا به دست مدیرعامل دولتی سپرده و – به قول یکی از این مسئولین وزارت صمت پیش از دولت آقای رییسی- تلاش می‌شود چاله های مالی وزارت صمت با درآمدهای ایران خودرو پر شود.

وی افزود: در کشور ما که فقط یک خودرو تولید نمی شود، ایران خودرو، سایپا و چندین خودروساز دیگر فعالیت می‌کنند که مدیرعامل آن ها از سوی دولت تعیین می‌شود، ده ها مرکز مربوط به خودرو هم داریم که برای بخش خصوصی است، بخش خصوصی اکنون از این تصمیم مجلس ناراحت نیست، چرا که وارد رقابت خواهد شد، یعنی تلاش می‌کند با کاهش هزینه ها خودرو صادر کند و در خارج از کشور با خودروی خارجی به رقابت بپردازد، بنابراین تولید و واردات خودروی برقی، هیبریدی و امثالهم به میزان معقول چه ایرادی دارد؟

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: خیلی از خودرو سازان داخلی خیال نکنند نور چشم هستند، شنیده ام ایران خودرو ۳۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، آن وقت ما برای او رقیبی نیاوریم و خودرویی هم وارد نکنیم! آن وقت تعدادی خودروی خارجی هم توسط افراد نورچشمی وارد و با قیمت های میلیاردی فروخته شود؟چرا باید اینگونه عمل شود؟

نوروزی عنوان کرد: من معتقدم باید به میزان معقول به واردات خودرو بپردازیم و از آن سو هزینه خودروی داخلی را کاهش دهیم، نمی شود که آب، برق، گاز و اینگونه هزینه های تولید خودرو ساز داخلی ما با ریال محاسبه شود اما محصول آن به دلار در بازار عرضه شود.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: وزیر صمت باید هرچه سریعتر اختیار ایران خودرو و سایپا را به دست خود سرمایه‌داران اصلی آن ها بسپارد تا مدیر عامل آن را تعیین کنند و دولت صرفا ناظر باشد تا به میزان معقول خودرو وارد، صادر و تولید شود، قطعا ما در کمیسیون حقوقی و قضایی در خصوص تصمیم مجلس درباره واردات خودرو، آمادگی لازم برای همکاری با کمیسیون صنایع و معادن مجلس را داریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});