• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

کاهش ۷۰ درصدی ذخیره آب سد ستارخان اهر

  • کد خبر : 30869
  • 29 شهریور 1400 - 13:21
کاهش ۷۰ درصدی ذخیره آب سد ستارخان اهر
یاز اکو - فرماندار اهر با بیان این‌که ذخیره آب قابل استفاده در سد ستارخان نسبت به سال گذشته با کاهش ۷۰ درصدی روبرو است، بر لزوم مصرف صحیح و اصولی از این منبع آبی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، رسول خدابخش در جمع مسئولان شهرستان اهر، وضعیت منابع آب این شهرستان را وخیم برشمرد و افزود: کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها باعث کمبود ۱۲ درصدی ورودی آب به سد ستارخان شده است.

وی با اشاره به مصرف بالای منابع شرب در شهرستان اهر، گفت: متاسفانه مصرف آب شرب در سطح این شهرستان بیش از ۲.۵ برابر استانداردها بوده و این امر زنگ خطری برای کم آبی در این شهرستان است، به طوری که ذخیره آب در سد ستارخان نهایتا تا آبان‌ماه کفاف آب شرب این شهرستان را خواهد داشت.

وی، کم آبی را از دغدغه و مشکلات جدی پیش رو این شهرستان برشمرد و از ادارات ذیربط و خصوصا اداره امور آب شهرستان خواست با ارائه برنامه‌ها و مدیریت منابع آب در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی نسبت به مصرف صحیح آب اقدام کنند تا در سال‌های آینده به بحران کم آبی برخورد نکنیم.

خدابخش در ادامه از شناسایی ۱۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز از شبکه آبرسانی خط انتقال آب سد ستارخان به مزارع خبر داد و افزود: این انشعابات به مصداق بارز سرقت آب بوده و اقدام به آن غیر قانونی است.

وی هم‌چنین از ممنوعیت توسعه باغات به دلیل کمبود آب کشاورزی در این شهرستان خبر داد و اولویت اصلی را حفظ اراضی کشاورزی کنونی و انجام طرح تامین آب شرب از سدهای معیشتی، چشمه‌ها و چاه‌ها ذکر کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});