• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
فرماندار اسکو خبر داد:

کاهش ۸۷ درصدی تصادفات برون شهری در جاده های اسکو

  • کد خبر : 32489
  • 14 مهر 1400 - 12:22
کاهش ۸۷ درصدی تصادفات برون شهری در جاده های اسکو
یاز اکو _ بابک رضی منش در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اسکو با بیان اینکه نقشه جامع خطرپذیری ترافیکی سهند، اسکو و ایلخچی در حال تهیه است، گفت: آمار سوانح رانندگی این شهرستان در مقایسه با آمار شش ماه نخست سال ۹۹ در سطح درون شهری با ۱۰۰ درصد افزایش فوتی و در موارد جرحی ۲۳ درصد کاهش و در بحث خسارتی نیز ۳۲ درصد با افزایش مواجه بودیم. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، وی ادامه داد: خوشبختانه در سوانح برون شهری طی مدت مشابه با ۸۷ درصد کاهش فوتی و ۳ درصد کاهش جرحی و ۱۴ درصد کاهش در میزان خسارت در سطح شهرستان اسکو روبرو بوده ایم.

بابک رضی منش، فرماندار اسکو در جلسه شورای هماهنگی ترافیک با اشاره به ضرورت اقدام و اهتمام جدی تمامی دستگاه ها در اجرای مصوبات این شورا و ارائه برنامه جامع کاهش تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری گفت: مطالعه نقشه جامع خطرپذیری ترافیکی در شهرهای سهند، اسکو و ایلخچی در راستای شناسایی مسائل، مشکلات و نارسایی ترافیکی و ارائه راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت توسط شهرداری ها یک ضرورت است.

رضی منش از تهیه نقشه جامع خطرپذیری ترافیکی شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی خبر داد و تصریح کرد: این نقشه به عنوان یک سند راهبردی به بررسی نقاط حادثه خیز و گره های ترافیکی شهر می پردازد و مدیریت شهری می تواند از طریق یک برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی به رفع این مسایل و مشکلات در حوزه ترافیکی اقدام کند.
فرماندار شهرستان اسکو از تعلل شهرداری ها در اجرای طرح ساماندهی وانت بارها و میوه‌فروشان در میادین و خیابان های اصلی شهرهای شهرستان انتقاد کرد و گفت: ایجاد گره ترافیکی در معابر، مخدوش کردن سیما و منظر شهری، رعایت نکردن مسایل بهداشتی از جمله مشکلات عدم ساماندهی وانت‌بارها است.
وی تاکید کرد : ضروری است این مهم در راستای انجام وظایف ذاتی شهرداری با همکاری نیروی انتظامی تسریع گردد.

رضی منش بر ضرورت تسریع در اجرای عملیات فاز اول  کنارگذر سهند تاکید کرد و گفت: با اجرای این کنارگذر، معضل افزایش بار ترافیکی داخل شهر سهند که ناشی از بهره برداری از آزادراه تبریز سهند می باشد رفع خواهد شد. 
فرماندار شهرستان اسکو از تعلل شهرداری سهند در ایجاد ناوگان حمل و نقل عمومی در محور آزاد راه تبریز_سهند و نارضایتی شدید مردم به دلیل نبود ناوگان حمل و نقل دراین محور انتقاد کرد و افزود: علیرغم اینکه این طرح چند ماه قبل با ۲۰ ناوگان در شورای ترافیک شهرستان تصویب شده ولی متاسفانه به مرحله اجرا درنیامده خواستار توجه ویژه شهردار جدید سهند به این مهم شد.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اسکو از مکان یابی احداث سه دستگاه پل عابر پیاده در محور شریانی حد فاصل میدان معلم و میدان شهیدباکری سهند خبر داد و گفت: عملیات اجرایی احداث یک دستگاه پل عابر پیاده به عنوان اولویت اول از طریق شرکت عمران سهند اجرایی بزودی اجرایی خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه هفته بازارها بخاطر عرضه مستقیم اجناس و قیمت مناسب کالاها و نقشی که در تعادل بخشی قیمت ها دارند مورد توجه شهروندان هستند افزود: شهرداری ها می بایست با اختصاص مکان مناسب و ساماندهی این بازارچه ها با ایجاد زیرساخت های لازم در جهت رفاه و آسایش مردم تلاش کنند‌.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});