• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

وزرای دفاع ترکیه، آذربایجان و گرجستان بر تقویت همکاری‌ها تاکید کردند

  • کد خبر : 32493
  • 14 مهر 1400 - 12:30
وزرای دفاع ترکیه، آذربایجان و گرجستان بر تقویت همکاری‌ها تاکید کردند
یاز اکو - وزیران دفاع ترکیه، آذربایجان و گرجستان در یک نشست مطبوعاتی مشترک بر لزوم تقویت همکاری ها تاکید کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری حریت، وزرای دفاع ترکیه، آذربایجان و گرجستان پس از دیدار سه جانبه در تفلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک بر تقویت همکاریها میان سه کشور تاکید کردند.

در این نشست با بیان اینکه وزیر دفاع ترکیه گفت:همکاریهای دفاعی سه کشور برای ثبات هر سه کشور و کل منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: معتقدم که هیچ راه حل دیگری جز حل مسالمت آمیز درگیریهای کنونی وجود ندارد. هدف ما حفاظت و حفظ امنیت و ثبات منطقه با تلاش مشترک است.

وی با تاکید بر اهمیت رزمایش های نظامی سه جانبه و چند ملیتی تصریح کرد: رزمایش نظامی “بی نهایت ۲۰۲۱” با مشارکت نظامیان آذربایجان و ترکیه در گرجستان ادامه دارد.

وزیر دفاع گرجستان همچنین از برنامه‌ریزی برای یک رزمایش دیگر به نام “روح عقاب” در آینده نزدیک در گرجستان خبر داد که کشورهای ترکیه و آذربایجان نیز به آن دعوت شده‌اند.

تمرینات مشترک بیشتری باید انجام شود

ذاکر حسن‌اوف، وزیر دفاع آذربایجان نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد: دیدار با همتایان ترکیه‌ای و گرجستانی نمونه بارزی از تعامل استراتژیک میان سه کشور است.

وی با بیان اینکه در این گفتگو بر توسعه روابط و فعالیتهای سه کشور دوست و همسایه تاکید شد، گفت: در این دیدار چشم اندازهای آینده در خصوص موضوعات مختلف را مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر دفاع آذربایجان همچنین تاکید کرد : فعالیتهای تروریستی و جدایی طلبانه در منطقه تهدیدی مستقیم برای صلح و ثبات، توسعه اقتصاد و امنیت فعالیتهای بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه آنها بر اهمیت راه حل مسالمت آمیز مسائل مطابق با قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) و شورای اروپا تاکید کردند، گفت: تعارضات باید بر اساس اصول و حقوق بین الملل به ویژه حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و تعرض ناپذیری مرزهای شناخته شده بین المللی باشد.

حسن‌اوف تصریح کرد: در این نشست درباره موضوعاتی از قبیل چشم انداز همکاری در زمینه های آموزش نظامی و پزشکی نظامی بین نیروهای مسلح آذربایجان، ترکیه و گرجستان و احتمال توسعه رزمایش های مشترک گفتگو و تاکید کردیم که باید تمرینات نظامی سه جانبه بیشتر برگزار شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});