• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

اولین مدرسه کیک ایران در شبستر افتتاح شد

  • کد خبر : 94692
  • 20 بهمن 1401 - 13:30
اولین مدرسه کیک ایران در شبستر افتتاح شد
یاز اکو - اولین مدرسه عالی مهارتی کیک ایران با حضور مقامات استانی و شهرستانی در شبستر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی صبح امروز پنج شنبه در آئین مراسم افتتاح این مدرسه طی سخنانی گفت: اولین مدرسه عالی مهارتی کیک جمهوری اسلامی ایران که به تأیید مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور رسیده با صدور پروانه بهره برداری امروز در شبستر مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

علی مشایخی شهرستان شبستر را جزو شهرستان‌های اولین نام برد و اظهار داشت: شبستر به دلیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش‌های مختلف همواره به عنوان اولین‌ها در سطح کشور بوده و امروز نیز برای اولین بار این مدرسه در این منطقه مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی آموزش در این سازمان را چهار نوع عنوان کرد و گفت: مجوز نوع الف تنها با تأیید شورای عالی مهارت کشور و با تأیید مقام عالی وزارت امکان پذیر بوده است که امروزه به همت تلاش گران صنعت کیک منطقه شبستر که در تولید و کارآفرینی دارای شهره عام و خاص هستند امکان پذیر شده است.

مشایخی ضمن تأکید بر مسئله مهارت آموزی و آموزش در محیط کار واقعی در صنایع خاطر نشان کرد: از امروز این شهرستان می‌تواند از صنایع غذایی و وابسته از کل کشور برای این مجموعه جهت آموزش کارآموز جذب کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گواهی نامه بین المللی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به آموزش دیدگان این مدرسه صادر خواهد شد اضافه کرد: اگر در گام اول انقلاب نهضت سوادآموزی در اولویت قرار داشت، امروز نهضت مهارت آموزی در اولویت حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که این موضوع یعنی ارتقا مهارت کارگران در خط تولید به شدت مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی یادآور شد: هرجا صحبت از تولید، کارآفرینی و اشتغال در میان باشد، نیروی ماهر، متعهد و متخصص حضور دارد که همچون درّ گرانبها می‌توانند یک مجموعه صنعتی را به سرمنزل مقصود برسانند.

مشایخی با ذکر اینکه هنر تبدیل علم نافع در محیط آموزشی و عمل صالح در محیط کار واقعی در دل صنعت اتفاق می‌افتد اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح اولین مدرسه عالی مهارتی کیک ایران در این شهرستان، با شکل گیری مجمع خیرین مهارت و پویش نذر اشتغال در این شهرستان آغاز شده و مدیران ارشد صنایع شهرستان شبستر از این طرح حمایت کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});