• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
خبرگزاری آناتولی گزارش داد:

امضای توافق‌نامه تجاری بین طالبان و ایران

  • کد خبر : 32495
  • 14 مهر 1400 - 12:45
امضای توافق‌نامه تجاری بین طالبان و ایران
یاز اکو - ایران و طالبان برای تسریع روند تجارت توافق‌نامه‌ای را امضا کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان و سرپرست وزارت فرهنگ افغانستان با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود از امضای توافق‌نامه‌ای بین طالبان و ایران برای تسریع روند تجارت خبر داد.

مجاهد گفت :برای تسریع در روند تجارت بین دو کشور توافقی صورت گرفته است که مرز دوغارون – اسلام قلعه برای ۲۴ ساعت فعال باشد و این توافق طی ۱۰ روز آینده اجرایی خواهد شد.

به گفته مجاهد هیأت‌های دو طرف توافق کرده‌اند که در روند تجارت بین دو کشور و میزان تعرفه‌های گمرکی بین دو طرف تعامل صورت گیرد و کارشناسان دو طرف با توجه به اطلاعات ارائه شده پیشنهادات خود را برای بهبود تجارت ارائه خواهند کرد تا براین اساس تصمیم‌های بعدی گرفته شود.

وی افزوده است: در این نشست تصمیم گرفته شده تا طی یک ماه آینده هیأت‌های دو طرف تمام مشکلات مرز دوغارون- اسلام قلعه را بررسی کنند.

همچنین براساس این توافق قرار است، یک هیأت از طرف طالبان به ایران سفر کند و با مقامات وزارت نفت ایران دیدار داشته و مشکلات خود را در این زمینه به طرف ایرانی مطرح کند و راه حلی برای این مشکلات پیدا شود.

وی افزود: این توافق‌نامه شامل ۱۶ ماده است.

گفتنی است ایران در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان به طول ۹۴۵ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و گذرگاه های دوغارون در شهرستان تایباد خراسان رضوی، زابل در سیستان و بلوچستان و یزدان در خراسان جنوبی از مهمترین معابر مرزی دو کشور است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32495

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});