• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
تحریف دیگر از وقایع اخیر قره‌باغ؛ نماینده‌ی ارامنه شمال ایران مدعی ورود آذربایجان به خاک ارمنستان شد

مرزها تغییر نکرده بلکه به شکل واقعی خود بازگشته، ارمنستان ۲۸ سال مرزها را تغییر داده بود

  • کد خبر : 33208
  • 19 مهر 1400 - 20:55
مرزها تغییر نکرده بلکه به شکل واقعی خود بازگشته، ارمنستان ۲۸ سال مرزها را تغییر داده بود
دم خروس را باور کنیم یا قسم‌ حضرت عباس را جناب شاوردیان! آن روزی که جنابعالی و موکلان تان در باشگاه آرارات تهران برای خوش خدمتی به نخست وزیر جدید ارمنستان بنر «قره باغ خاک ارمنستان است» را نصب و عکس یادگاری گرفتید، چرا نگفتید با تغییر مرزها مخالف هستید!

یاز اکو- دم خروس را باور کنیم یا قسم‌ حضرت عباس را جناب شاوردیان! آن روزی که جنابعالی و موکلان تان در باشگاه آرارات تهران برای خوش خدمتی به نخست وزیر جدید ارمنستان بنر «قره باغ خاک ارمنستان است» را نصب و عکس یادگاری گرفتید، چرا نگفتید با تغییر مرزها مخالف هستید!

در ادامه‌ی تحریف برخی از اتفاقات قره‌باغ، توسط برخی جریان‌های داخلی و خارجی، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ و در توافقی که بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان انجام شد مرزهای دو کشور کمی تغییر کرد و آذربایجان پیشروی اندکی در خاک ارمنستان داشت.

اگر منظور شاوردیان از تغییر مرزها، بازگرداندن مناطقی است که ۲۸ سال به اعتراف تمامی دعاوی حقوقی بین‌المللی به طور غیرقانونی با حمایت‌های روسیه و امریکا و فرانسه به اشغال ارمنستان درآمده بود؛ بله مرزها تغییر کرده و در این بین آذربایجان سرزمین‌های به ناحق اشغال شده‌ی خود را به میهن خود بازگردانده است. این پیشروی جزئی هم نبوده و ۵ استان را شامل می‌شده (البته اگر ۲ استانی را که همچنان ارمنی‌ها با نظارت صلحبانان روسی زندگی می‌کنند در نظر نگیریم) است.

ولی اگر منظور این نماینده از اظهارات مبهم و دوپهلویش پیشروی قوای آذربایجان در خاک اصلی ارمنستان بوده به اعتراف تمامی شاهدان و ناظران بین‌المللی و حتی مقامات و رسانه‌های دولت‌های ارمنستان و روسیه، جمهوری آذربایجان در خاک ارمنستان هیچ پیشروی نداشته و تمام پروتکل‌های مربوطه را رعایت کرده است. حتی در طول جنگ هیچ گلوله و موشکی به خاک ارمنستان شلیک نکرد؛ در شرایطی که ارمنستان شهرهای نخجوان و گنجه و باکو و … بمباران و باری دیگر غیرنظامیان را هدف قرار داد.

وی همچنین در طول  28 سال اشغال غیرقانونی ارمنستان به این عمل و نسل‌کشی مردم خوجالی و جسارت به مکان‌های مذهبی مسلمانان هیچ اعتراضی نکرده اما به یکباره با گفتن سخنانی دوپهلو و ادعای پیشروی جزئی آذربایجان در خاک ارمنستان سعی در تحریک و تهییج مردم و سیاستمداران کشور علیه آذربایجان داشته است.

در حالی‌که جمهوری آذربایجان به اعتراف تمامی ناظران هیچ تخلفی را از توافقنامه‌ی صلح قره‌باغ مرتکب نشده، این نماینده در اظهاراتی عجیب مدعی شده «حتی اگر کشورهای قفقاز جنوبی هم بخواهند نقشه منطقه تغییر کند ما اجازه این کار را به کسی نخواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم که تغییری در نقشه این منطقه اتفاق بیفتد و تعداد همسایگان هم‌مرزمان کم شود». برای ماندگاری در تاریخ و شفافیت موضوع به این نماینده‌ی محترم یادآور می‌شویم کسی که ۲۸ سال مرزها را به شکل غیرقانونی و غیرانسانی تغییر داد جمهوری ارمنستان و دوستان شما بودند و هیچ تغییری در مرزها رخ نداده بلکه به جای واقعی خود بازگشته‌اند و دوران شانتاژها و دروغ‌پراکنی‌ها به سر آمده است.

فراموش نکنیم پارسال همین موقع دوستان و موکلان جناب شاوردیان که خود را ایرانی می‌پندارد ولی به لطف وزارت دیاسپورای ارمنستان اکثر قریب به اتفاق‌شان پاسپورت ارمنستان را دارند، مشغول تدارک پتو و کیسه خواب برای جنگجویان و ستیزه‌جویانی بودند که در اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان به عنوان نیروهای اشغالگر می‌جنگیدند، و با بسته بودن چند روزه‌ی پایانه‌ی مرزی نتوانستند ۱۵۰۰ تخته کیسه خواب را به برادران ستیزه‌جوی ارمنی برسانند که هم‌نژادانشان در ایران برای آنها تدارک دیده بودند، فلذا دست به دامان صلیب سرخ و هلال احمر شدند تا ضمن پشتیبانی از این ستیزه‌جویان بر تقویت لابی ارمنی فعال در ایران مهر تایید بزنند.

البته در حالیکه نمایندگان پارلمان ارمنستان با درک واقعیت‌های جدید منطقه در پی بازگشایی مسیرهای ارتباطی و کریدورهای حیاتی برای اصلاح وضعیت اقتصادی و پیشرفت کشورشان هستند، لابی ارمنی مستقر در ایران نیز همانند هم‌مرامان اروپایی و غربی‌شان به دنبال روشن نگه داشتن آتش کینه و نفرت و القای افکار انتقام‌جویی به جامعه‌ی ایرانی هستند که بنابه آموزه‌های دینی و اسلامی‌شان همیشه به دنبال صلح و دوستی می‌باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});