• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

کریدور جاده‌ای پاکستان-ایران-ترکیه افتتاح شد؛ تلاش برای تقویت تجارت منطقه‌ای

  • کد خبر : 33227
  • 20 مهر 1400 - 9:30
کریدور جاده‌ای پاکستان-ایران-ترکیه افتتاح شد؛ تلاش برای تقویت تجارت منطقه‌ای
یاز اکو - رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که کریدور حمل و نقل جاده‌ای اسلام آباد-تهران- استانبول طی مراسمی افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از ورود موفقیت‌آمیز کامیون‌های تجاری به ترکیه وزارت بازرگانی آن کشور روز جمعه مراسمی را برای استقبال از آنها برپا کرد.

آناتولی گزارش داده است که این کامیون‌ها روز ۵ مهر شهر کراچی در پاکستان را ترک کردند و پس از طی مسیری در حدود ۵۳۰۰ کیلومتر روز پنجشنبه گذشته به استانبول رسیدند.

بنا بر گزارش‌ها، در این مراسم فرستاده پاکستان در ترکیه، مقامات ارشد ایران، نمایندگان سازمان اکو، اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌‌ای، و شمار دیگری از نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی حضور داشتند.

مقامات ترکیه این کریدور را برای توسعه تجارت جاده‌ای با کشورهای خاورمیانه و منطقه بسیار مهم دانسته و گفته‌اند که از این جاده و از طریق پاکستان می‌توانند صادرات به چین را نیز گسترش دهند.

به نوشته آناتولی، جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران نیز گفته است که ایران از این پروژه حمایت‌ می‌کند.

به نوشته رسانه‌های ترک، تصمیم ایجاد این کریدور جاده‌ای در هشتمین اجلاس وزیران حمل و نقل و ارتباطات اکو در سال ۲۰۱۱ در ترکمنستان گرفته شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});