• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

ارس میزبان مدیران برنامه و بودجه مناطق آزاد کشور

  • کد خبر : 33714
  • 23 مهر 1400 - 16:30
ارس میزبان مدیران برنامه و بودجه مناطق آزاد کشور
یاز اکو - نشست مدیران برنامه و بودجه سازمان‌های مناطق آزاد کشور به میزبانی سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست هم‌اندیشی مدیران برنامه و بودجه سازمان‌های مناطق آزاد که برگزار شد گفت: بودجه خط‌کشی است اگر خوب تنظیم شده باشد ما را برای رسیدن به نقطه هدف به درستی هدایت می‌کند و امیدوارم با کنترل و نظارت دقیق بودجه به نکته‌ای برسیم که بتوانیم بودجه عملیاتی را ارائه دهیم.
محسن نریمان عنوان کرد: با در نظر گرفتن بودجه‌ریزی عملیاتی، سازمان‌ها براساس اهداف و موضوعات مربوط به آن به موارد مدنظر خود دست می‌یابند از همین‌رو ضروری است با استفاده از راهکارهای عملی، نیاز یکساله مناطق به صورت دقیق پیش‌بینی شده و زمان‌بندی اصلاح بودجه به حداقل برسد.
وی افزود: دکتر سعید محمد رویکرد، سوابق و تجربیات بسیار مطلوبی در بخش عمران و آبادانی کشور دارند و قطعا با حضور ایشان در راس مناطق آزاد کشور بزودی اتفاقات خوبی در مناطق آزاد کشور رقم خواهد خورد.
نریمان در پایان مهم‌ترین موضوع در بخش برنامه بودجه دبیرخانه و مناطق آزاد را دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و گفت: باید تمامی مناطق برای اجرای هرچه بهتر این موضوع به اجماع کلی برسند و انتظارمان از مدیران برنامه و بودجه و کارشناسان و متخصصین این حوزه این است که تلاش کنند با بازنگری در راهبردهای توسعه، حرکتی قوی و تاثیرگذار برای بهبود شرایط مناطق داشته باشند.
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست گفت: یکی از ماموریت مدیریت برنامه و بودجه در هر سازمانی، مدیریت منابع مالی است لذا ضروری است با اصلاح سیاست‌ها و گره زدن منابع مالی با اهداف، موفقیت و شکوفایی اقتصادی در مناطق آزاد کشور حاصل می‌شود.
کریمی با اشاره به اینکه بودجه براساس توان، ظرفیت و اهداف سازمان‌ها همسان‌سازی و تعیین شود، طرح‌ها و برنامه‌های مدنظر محقق خواهد شد، تصریح‌کرد: مناطق آزاد ماموریت مهم و تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند و باید برنامه‌های کمّی توسعه صادرات مناطق آزاد کشور تبیین شده و سهم هر منطقه در ارتقای رشد اقتصادی و توسعه صادارت غیرنفتی مشخص شود.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه بیش از سه دهه از تاسیس مناطق آزاد گذشته است، باید بلوغ برنامه‌ای را نیز برای آنها رقم بزنیم و برنامه هفتم نیز یکی نقشه راه تاثیرگذار در برداشتن گام‌های اساسی از لحاظ حقوقی و اجرای قوانین در مناطق آزاد خواهد بود و از اینرو تلاش می شود تا در تدوین برنامه‌ها و بودجه‌بندی، مزیت‌های اصلی هر منطقه مدنظر قرار گیرد.
میثم رفیع پرهیزگار با تاکید بر اینکه نظام بودجه‌ریزی بخشی از نظام تدبیر و مهم‌ترین معیار برای تنظیم فعالیت‌های سازمان‌ها و دفاع از عملکرد آنها است، افزود: بدلیل تغییرات شدید در محیط بیرونی کشور ماهیت بیشتر طرح‌ها و برنامه‌های جامع بطرف برنامه‌های کوتاه مدت سوق پیدا کرده است و این نیازمند آن است که در این محیط پرتلاطم، خودمان را به دانش و ابزار دقیق برنامه‌ریزی مسلح کنیم و در بودجه‌بندی با استفاده از تمامی ابعاد مبتنی بر منطق قوی کارشناسی، اعضای شورای عالی را مجاب به تصویب آن طرح‌ها نماییم.
گفتنی است مدیران برنامه و بودجه سازمان‌های مناطق آزاد کشور پس از برگزاری این نشست و ارائه راهکارها و پیشنهادات، از برخی شرکت‌ها و صنایع فعال منطقه آزاد ارس در حوزه‌های مختلف، صنعتی، گردشگری، کشاورزی و… بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});