• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

۱۱۸ کیلومتر از خط انتقال گاز دوزدوزان – اهر آماده‌سازی شد

  • کد خبر : 33811
  • 24 مهر 1400 - 12:15
۱۱۸ کیلومتر از خط انتقال گاز دوزدوزان – اهر آماده‌سازی شد
یاز اکو - مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از انجام بازرسی، پیگرانی تمیزکننده و آماده سازی حدود ۱۱۸ کیلومتر از خطوط لوله ۱۰ و ۲۰ اینچ دوزدوزان - اهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فیروز خدایی روز شنبه با تاکید بر انجام این عملیات به منظور افزایش راندمان و پایداری شبکه انتقال گاز، گفت: پیگرانی خطوط انتقال گاز (Pipeline Inspection Gauge) در این منطقه عملیاتی در راستای وظایف قانونی و سازمانی محوله تحویل گاز با شرایط استاندارد و سالم جهت شبکه ها و مصرف، در قالب دو برنامه زمان بندی شده و با رعایت دقیق دستورالعمل و استانداردها به پایان رسید.

وی افزود: مهمترین تاثیر این عملیات تمیز نمودن، زدودن رسوبات جدار و سطوح داخلی لوله و خارج نمودن ضایعات، اجسام احتمالی داخل لوله و میعانات لوله جهت تحویل گاز طبیعی با شرایط استاندارد می باشد.

خدایی به وجود پیچیدگی ها و محدودیت های کاهش فشار به دلیل مصارف منشعب از خطوط لوله مذکور اشاره و اظهار کرد: عملیات مذکور به دلیل لوپ بودن هر ۲ خط ۱۰ و ۲۰ اینچ در نقاط مختلف و وجود تاسیساتی که محدودیت در حداقل فشار ورودی دارند (انشعاب نیروگاه هریس) نیاز به آماده سازی شرایط خط بر اساس وضعیت و شرایط حاکم داشته که این مهم به خوبی در عملیات فوق انجام شد.

وی، انجام پیگرانی(تمیزکاری و آماده سازی) را موجب افزایش ضریب اطمینان پایدار و مستقل گاز در تحویل سوخت پاک به مصرف کننده ها و پایش مستمر سلامت و ایمنی خطوط لوله در زمان پیک مصرف عنوان کرد.

خدایی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح پیگرانی در خطوط انتقال گاز، شاهد پایداری مناسب انتقال گاز و کم شدن احتمال قطعی آن به خصوص در فصل زمستان خواهیم بود تا فصل سرد امسال را بدون قطعی گاز سپری کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33811

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});