• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

پاشینیان: آذربایجان با نخجوان ارتباط جاده ای و ریلی خواهد داشت

  • کد خبر : 33806
  • 24 مهر 1400 - 12:00
پاشینیان: آذربایجان با نخجوان ارتباط جاده ای و ریلی خواهد داشت
یاز اکو- ارمنستان آماده ایجاد خطوط ارتباطی با آذربایجان به صورت متقابل است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، پاشینیان در نشست مجازی کشورهای مستقل مشترک المنافع اعلام کرد بر اساس بیانیه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ ارمنستان با استفاده از خاک آذربایجان ارتباطات راه آهن و جاده ای با روسیه و همچنین راه آهن با ایران خواهد داشت.

نخست وزیر ارمنستان گفت: جمهوری آذربایجان از طریق قلمرو ارمنستان با جمهوری خودمختار نخجوان ارتباط برقرار می کند. بنابراین آذربایجان با نخجوان ارتباط جاده ای و ریلی خواهد داشت. برای رسیدن به موارد فوق الذکر متاسفانه وقایع اخیر در مرز ارمنستان و آذربایجان، تهدیدها و تحریکات مداوم و همچنین لفاظی های نفرت انگیز مانع می شوند. طرف ارمنی تمام تلاش خود را برای توسعه روند صلح انجام می دهد. تنها راه صلح از بین بردن حس خصومت، گشایش تدریجی فضای گفتگو و رفع محاصره از طریق گشایش مسیرهای حمل و نقل و اقتصادی است.

پاشینیان افزود: از سرگیری روند مذاکرات در گروه مینسک گامی مهم در جهت امضای توافقنامه صلح بین ارمنستان و آذربایجان خواهد بود. آغاز این روند با هدف عادی سازی روابط با ترکیه می تواند نقش کاتالیزوری در دستیابی به صلح و ثبات در منطقه باشد. ارمنستان آماده است در ازای تحویل سایر اسرای جنگی نقشه اراضی مین گذاری شده در اختیار آذربایجان قرار دهد. علیرغم بیانیه سه جانبه سال گذشته، آذربایجان هنوز همه اسیران ارمنی را تحویل نداده است و این موضوع نه تنها به اسرای نظامی بلکه به نگهداری غیرنظامیان و سایر زندانیان نیز مربوط می شود. ارمنستان همچنین آماده است تا روند تعیین دقیق مرزها را آغاز کند. من به حمایت روسیه و دیگر شرکای بین المللی در این زمینه امیدوارم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});