• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

بهره مندی بیش از ۲۷ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 33823
  • 24 مهر 1400 - 12:45
بهره مندی بیش از ۲۷ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از ارائه 27 هزار و 286 نفر دوره آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی؛ رضا اختیار وکالتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای در حوزه های مختلفی چون؛ خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر وکشاورزی توسط بخش دولتی ارائه می‌شوند.

وی افزود: خدمات آموزشی در بخش دولتی شامل؛ سکونت گاههای غیر رسمی(حاشیه نشینی شهرها)، کارگاههای ثابت شهری و سیّار، زندان ها، صنایع، عشایر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مرکز مدیرت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ارائه می شود.

وکالتی خاطرنشان کرد: از مجموع این آموزشها؛ در بخش دولتی تعداد ۱۰ هزار و ۹۲۶ نفر دوره که شامل؛ مراکز ثابت و سیّار شهری با ارائه ۵ هزار و ۶۰ نفر، روستاها و عشایر ۴۲۸، پادگان ۲ هزار و ۴۷۲، زندان ۱هزار و ۷۳۳، صنایع ۳۷۵، سکونتگاههای غیر رسمی ۱۹۳، کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۳۲۳، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ۳۳۶ نفر دوره و در بخش خصوصی تعداد ۱۶ هزار و ۳۶۱ نفر دوره توسط آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی افزود: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده در دو بخش دولتی و خصوصی ۹هزار و ۹۶۷ نفر دوره بانوان و ۱۷هزار و ۳۱۹ نفر دوره آقایان از این آموزشها بهره مند شده اند.

مهارت اندوزی در حوزه های صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات و کشاورزی

وی اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای در خوشه های صنعت به تعداد ۱۰هزار و ۸۱۳ نفر، فرهنگ و هنر ۱۴۴۰ نفر، خدمات ۱۴ هزار و ۱۲۷ نفر و کشاورزی ۹۰۶ نفر دوره می باشد.

وکالتی خاطرنشان کرد: عملکرد آموزش های ارائه شده این اداره کل در شش ماهه اول سال جاری بر اساس نفر- ساعت، ۶ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۶۱۹ نفر- ساعت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمونهای مهارت افزود: تعداد ۶۴ هزار و ۵۲۵ نفر در آزمونهای مهارت؛ هماهنگ، آنلاین، صنعت ساختمان، تفاهم نامه و ادواری شرکت کرده اند و تعداد ۳۵ هزار و ۹۹۲ فقره گواهینامه مهارت برای قبولین در آزمونهای مهارت صادر گردیده است.

لازم به توضیح است، در کلیه کارگاههای آموزشی جهت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، حفظ فاصله گذاری های اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});