• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس:

هنوز گذرگاه مرزی خداآفرین به مناطق آزاد شده قره‌باغ فعال نشده است

  • کد خبر : 34570
  • 29 مهر 1400 - 19:00
هنوز گذرگاه مرزی خداآفرین به مناطق آزاد شده قره‌باغ فعال نشده است
یاز اکو - نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس بر لزوم فعال‌سازی گذرگاه مرزی خداآفرین با قره‌باغ تأکید کرد و گفت: هنوز گذرگاه مرزی خداآفرین به مناطق آزاد شده قره‌باغ فعال نشده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، حسین حاتمی در تشریح دیدار نمایندگان آذربایجان‌شرقی با رئیس‌جمهور اظهار داشت: عمده‌ترین موضوعاتی که بنده در دیدار نمایندگان آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی با رئیس‌جمهور اشاره کردم رویکرد مسائل و مشکلات شهرستان‌های سه‌گانه کلیبر، خداآفرین و هوراند بود.

وی افزود: متأسفانه شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در شاخص‌های راه ارتباطی مناسب، آب شرب و کشاورزی، نیمه‌تمام ماندن سدهای خداآفرین، کلیبر و هوراند، گذرگاه مرزی خداآفرین، ضعف در زیرساخت‌های درمانی و بهداشت محروم واقع شده‌اند.

حاتمی ادامه داد: بیشترین محرومیت از خدمات و زیرساخت‌های دولت در آذربایجان‌شرقی به ترتیب هوراند، خداآفرین و کلیبر است، به طوری‌که بی‌توجهی به مطالبات و درخواست‌های مردم حوزه انتخابیه بنده موجب شده تا ۳ برابر جمعیت ساکن در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند اقدام به مهاجرت کنند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که یک چهارم روستاهای آذربایجان‌شرقی در شهرستان‌های سه‌گانه قرار دارد، اقتصاد و معیشت ضعیف مردم حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند شرایط به وجود آورده تا یک سوم جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند.

کمبود شدید آب شرب در شهرستان‌های هوراند و کلیبر

وی بابیان این‌که شهرستان‌های هوراند و کلیبر با کمبود شدید آب شرب مواجه هستند، تصریح کرد: از رئیس‌جمهور درخواست کردم تا نسبت به تکمیل سد پیغام کلیبر که ۲۵ سال است زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اقدام عاجل صورت گیرد و همچنین سد معیشتی علی‌آباد هوراند برای تأمین نیازمندی مردم به اقدام فوری نیاز دارد.

حاتمی با تأکید بر این‌که شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند حتی یک متر هم راه اصلی ندارند، یادآور شد: از ۲۱۵۰ کیلومتر راه ارتباطی، حدوداً ۱۵۵۰ کیلومتر آسفالت ندارد در حالی که شاخص برخورداری شهرستان‌های سه‌گانه از نظر راه آسفالته بسیار پایین‌تر از میانگین استانی و کشوری است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فعال‌سازی گذرگاه مرزی خداآفرین با قره‌باغ تأکید کرد و گفت: گذرگاه مرزی خداآفرین به مناطق آزاد شده قره‌باغ هنوز فعال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است، لذا انتظار داریم رئیس‌جمهور برای تحقق مطالبات و درخواست‌های مردم منطقه عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});