• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان / تداوم رکود بازار برخلاف انتظارات

  • کد خبر : 34668
  • 01 آبان 1400 - 9:45
پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان / تداوم رکود بازار برخلاف انتظارات
یاز اکو - نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با پیش‌بینی احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در هفته اول آبان ماه بیان کرد: برخلاف پیش‌بینی‌ها بازار همچنان در رکود به سرمی‌برد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادآنلاین، محمد کشتی‌آرای با اشاره به وضعیت بازار طلا در آخرین هفته مهر ماه بیان کرد: طی یک هفته گذشته برخلاف پیش‌بینی‌ها ارزش اونس جهانی افزایش یافت به طوریکه تا روز چهارشنبه با حدود ۲۵دلار رشد به ۱۷۸۷دلار رسید؛ از طرفی در این هفته دلار هم تحت تاثیر اخبار برجام روند صعودی داشت و نهایتا باعث شد در بازار طلا و سکه هم افزایش قیمت داشته باشیم.

او اضافه کرد: البته اواخر هفته خبرهای خوبی از مذاکرات رسید و منجر به کاهش جزیی بهای طلا و سکه شد؛ بر این اساس قیمت سکه طرح امامی در طول هفته ۳۰هزار، هر مثقال طلای ۱۷عیار حدود ۴۰هزار و طلای ۱۸عیار تقریبا پنج هزار تومان افزایش یافت.

کشتی‌آرای درباره وضعیت تقاضا هم اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر بازار در رکود بود و پیش‌بینی می‌شد با اتمام این ماه تقاضا به بازار برگردد، اما برخلاف انتظارات داد‌و‌ستد‌ها متاثر از اخبار موجود همچنان در سطح پایینی است، به طوریکه حباب سکه تا هفته‌های پیش ۵۰۰هزار تومان بود و طی این هفته به زیر ۴۰۰هزار تومان رسید.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته پیش‌رو خاطرنشان کرد: درصورتی که این هفته اخبار مثبتی درمورد برجام مخابره شود، دلار در مسیر نزولی حرکت خواهد کرد و به این ترتیب شاهد افت بهای طلا و سکه خواهیم بود.

جدیدترین قیمت طلا و سکه در هفته آخر مهر ماه

در جریان معاملات روز پنجشنبه قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۶۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسید.

آخرین قیمت نیم سکه شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و ۵۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۱۵۰هزار تومان بود؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۹۸۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار هم به یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});